Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ja
jameijer - 01-05-2020 16:12:18
Elektronica & TV

Garantie of niet?

Op 24 april bij bcc een nieuwe tv gekocht, een samsung qled. 
deze op 25 april met alle voorzichtigheid aan de muur bevestigd. daarna verschenen er horizontale strepen in beeld, later bleef het beeld helemaal zwart. probleem bij bcc gemeld, die hebben het doorgezet naar samsung, en die hebben ce repair laten komen ter beoordeling. 
conclusie: panel is gebroken, en omdat tv het voordien wel deed (showmodel uit de winkel) is het schade van buitenaf, dus geen garantie.
nu weet ik niet hoe ik een breuk kan veroorzaken rechtsboven in het panel, tillen doe je van onderaf, en aan de bovenkant stuur je bij om tv op z'n plek te krijgen.
zowel bcc als samsung verschuilt zich achter mening ce repair, dat ik de schade veroorzaakt heb door bv hard op het scherm te duwen tijdens het plaatsen aan de wand. dit is absoluut niet het geval.  de mogelijkheid dat een panel vanuit de fabriek te strak gemonteerd is waardoor er bij het tillen extra druk is onstaan die tot dit probleem heeft geleid wordt niet eens in overweging genomen. het is mijn woord tegen het woord van de door samsung gestuurde reparateur, ce repair.
als consument kan je dan weinig meer, terwijl ik niets fout heb gedaan.

wat nu? als consument win je geen welles/nietes... moet ik bewijzen dat ik niets anders had kunnen doen, of moet samsung danwel ce repair bewijzen dat er geen andere oorzaak kan zijn?