Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ro
Ron van Schijndel - 06-05-2020 14:02:41
Vrije tijd & Tuin

Corona compensatie

Goedemiddag,

door de corona crisis heeft onze dochter 7 paardrijlessen moeten missen. hiervoor heeft de manege een compensatie aangeboden:

* 2 extra rijlessen in de zomervakantie
* 4 maanden 10% korting op het lesgeld
* vouchers voor horeca producten ter waarde van € 7,50
* paardenkalender ter waarde van € 15,-
* kortingsbon in hun eigen ruitershop van 20% (geldig tot december 2020)

wij begrijpen dat niet alle lessen ingehaald kunnen worden om praktische redenen, maar vinden dit een mager aanbod. onze dochter is in de manege voor rijlessen en niet voor horeca producten, een kalender en de shop. volgens de manege zijn wij de enigen die negatief reageren op de compensatie regeling en bieden zij geen alternatief. wij hebben de afgelopen maanden netjes het lesgeld betaald in de verwachting dat zij met een goede regeling zouden komen. wij hebben nu echter het gevoel dat ze zich er goedkoop van afmaken en hebben aangegeven dat wij het lesgeld van april willen storneren. de manege zegt dat wij dat recht niet hebben, dat vraag ik mij echter af.

wat zijn de rechten en de plichten van de manege in deze? mogen zij ons "dwingen" de compensatie te accepteren of zijn zij verplicht een alternatief te bieden? in andere branches is het gebruikelijk dat je je geld terug krijgt als je het alternatief (bijv. de voucher of de nieuwe datum voor het concert) niet kunt of wilt accepteren.