Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

to
tojov - 06-05-2020 19:32:44
Huishouden & Energie

Kosteloos overstappen bij overname energiemaatschappij

Op woensdag 29 april 2020 17:05 volgende email verstuurd naar huismerk energie.naar aanleiding van de overname van huismerk energie door greenchoice.

geachte mevrouw,

naar aanleiding van ons telefoongesprek van vanmiddag om 16:25uur het volgende.
de overname van huismerk energie door greenchoice komt voor mij als een verrassing en ik ben er niet blij mee. ik heb in het verleden, een vervelende ervaring als klant van greenchoice gehad, waardoor ik ben overgestapt naar huismerk energie. derhalve wil ik geen klant van greenchoise worden/zijn.
ik heb per 1 mei 2018 een drie jarig contract afgesloten, dus loopt het contract nog een jaar door.


mijn vraag, waarvoor ik belde was en is, of ik het nog lopende contract kosteloos, dus zonder een opzegvergoeding kan opzeggen?
huismerk energie en greenchoice hebben tussentijds de "spelregels" veranderd, dan mag ik als klant toch enige coulance verwachten.

ik wacht uw antwoord af.

met vriendelijke groet,
ton verhulst
hieronder het antwoord van de klantenservice van huismerk energie.

goedemiddag meneer verhulst,


 


bedankt voor uw bericht. u geeft aan niet blij te zijn met de overname. goed dat u hierover contact met ons opneemt.


 


vervelend dat u een minder goede ervaring heeft gehad met greenchoice. helaas is het niet mogelijk om kosteloos uw energiecontract te ontbinden in deze situatie.


 


greenchoice neemt huismerk energie inderdaad over. soms is er bij een overname sprake van een mogelijkheid tot een kosteloze beëindiging, maar dit is alleen wanneer er voorwaarden uit uw energiecontract wijzigen. dit is met de overname door greenchoice niet het geval. graag geven wij hier wat meer uitleg over.


 


greenchoice neemt uw energiecontract een-op-een over. dit betekent dat uw huidige energiecontract gerespecteerd blijft. zo verandert er niets aan uw contract-einddatum, leveringstarieven, termijnbedrag of overige voorwaarden. hierdoor blijft bij beëindiging van het energiecontract ook de voorwaarde bestaan dat er een boete geldt bij contractbreuk. het is dus belangrijk hier rekening mee te houden. het is zonde wanneer u overstapt en u achteraf voor nare verrassingen komt te staan.


 


wel kunnen wij u aangeven dat wij ons allerbeste beentje voor zetten om samen met greenchoice ervoor te zorgen dat u de service krijgt die u van ons gewend bent. want ook wij als klantenservice verhuizen volledig mee naar greenchoice! dat betekent dat u in de toekomst altijd naar een van ons kunt vragen. we helpen u zoals altijd graag verder!


 


fijne dag!


 


met vriendelijke groet,


team huismerk energie





088 - 105 11 22






kerkenbos 1057b | 6546 bb nijmegen







mijn vraag is dus: of ik, als klant van huismerk energie, kosteloos kan overstappen naar een andere energiemaatschappij omdat ik geen klant wil zijn van greenchoice?