Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ru
Ruud_W - 12-05-2020 12:48:02
Geldzaken & Recht

Ben ik me geld nu kwijt bij Western Union?

Ik heb via western union geld willen over maken naar een vriendin... 
men vroeg mij om de naam van de ontvanger (vriendin) die ik invulde en die uit 3 namen bestaat.
vervolgens vroeg men om de naam van de vader (ik vulde ook zijn volledige naam in,bestaand uit 3 namen.)
en optioneel die van haar moeder (ook hier 3 volledige namen die ik invulde.)
ik vond het ergens een beetje vreemd aangezien de onvanger gewoon volwassen is,maar dacht ok,ik heb familie aangevinkt,dus mogelijk doen ze dit als de ontvanger minderjarig is dacht ik...na verzending kon echter de ontvanger het geld niet afhalen aangezien het programma alle namen achter elkaar had geplaatst als zijnde de volledige naam van de ontvanger...9 namen achter elkaar.ik begreep het in eerste instantie niet,tot dat ik zag dat de achternamen beide voorkomen in de volledige naam van de onvanger.
op dat moment begreep ik dat ik alleen de voornaam van de ontvanger had moeten invullen en de achternamen van de ouders,zo dat na verzending de 2 achternamen worden toegevoegd aan haar voornaam.. nu wilde ik dat veranderen en goed doen,maar helaas dat weigerde het systeem ivm de regels van wu,dat men niet het geld plotseling door een andere ontvanger kan laten afhalen...(men mag hoogstens letters aanpassen)  maar dat wilde ik helemaal niet... ik wilde het aanpassen zo dat zij het nu wel kan afhalen,wat bij de eerste keer geweigerd werd ivm de ontstaane fout dus.ik stuur een mailtje,die binnen 24 uur beantwoord zou worden... dat werd hij met een automatisch mailtje,waar je verder niet op mag/kan reageren en ze aangeven dat het mailtje ontvangen is.inmiddels zitten we op de 36 uur en heb ik 3 x gebeld,waarbij ik 1 x een medewerker ongeveer 3 seconde aan de lijn had en bij de laatste 2 keer niemand meer,maar begint het bandje na 15 minuten plotseling weer van voor af aan het menu te doorlopen met automatische vragen,zoals hij dat in het begin deed... heeft iemand ervaring met western union en een advies wat ik nu moet doen,want de telefoon kosten beginnen al aardig op te lopen.