Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

wa
wandelaar2 - 30-05-2020 18:47:01
Winkels & Webshops

NachtrustOnline weigert verzendkosten te vergoeden

Op 23 januari heb ik op www.nachtrustonline.nl een aantal artikelen besteld, waaronder een set molton kussenhoezen.

eind februari heb ik de producten in gebruik genomen, en al eind maart was de ritssluiting van één van de molton kussenhoezen stuk. ik heb daarover op 5 april gemaild, waarop een venijnige mail volgde met de beschuldiging dat ik een woeste slaper ben. het product, ter waarde van 10 euro, heb ik toen op eigen kosten moeten retourneren a 7,25. vervolgens kreeg ik een nieuw product thuisgestuurd.

aangezien het een ondeugdelijk product betreft heb ik vriendelijk verzocht de door mij gemaakte verzendkosten te vergoeden. pas acht dagen later na verscheidene mails kreeg ik onderstaande reactie. let ook vooral op de toon ervan.

"ten eerste hebben wij het hierbij niet over een ondeugdelijk product. het artikel is perfecte en juiste staat ontvangen en enkel door uw (woeste) gebruik stuk gegaan. een rits gaat namelijk niet onder normaal gebruik zomaar stuk.
vervolgens hebben wij u uit coulance, subiet een kosteloze vervanger opgestuurd. waar wij volgens de wet helemaal niet toe verplicht zijn. en dit ook geen normale service is.
ten tweede is uw genoemde bedrag van €7,25 een absoluut absurd bedrag. een kussensloop van nog geen 250gram kan namelijk via briefpost met een postzegel verzonden worden. zelfs in een pakketvorm (onnodig kostbare verzendwijze maximaal €4,-.  (zie postnl voorbeeld in de bijlage)

ten derde is er op geen enkele wijze een bewijs of facturatie ontvangen van deze veel te hoge verzendwijze.
indien wij u wederom uit coulance van een tegemoetkoming willen voorzien, dient hier voor administratieve doeleinden, uiteraard een officiële factuur tegenover te staan."

voor de duidelijkheid, ik ben dus geen woeste slaper. en al zou ik dat zijn.

verder, een dikke molton hoes past niet door de brievenbus. toen hij mij de vervangende hoes stuurde kwam dit ook per pakketpost.

vervolgens heb ik een kopie van het verzendbewijs gestuurd.

wederom zeven dagen later, het is inmiddels 29 mei, krijg ik de volgende reactie:

"wij hebben van u geen officiële nota ontvangen, welke nodig is. zoals duidelijk is vermeld in eerdere correspondentie."

deze webwinkelier probeert onder zijn verplichtingen uit te komen, stelt allerlei rare eisen (watvoor factuur zou hij willen ontvangen dan?), en houdt mij al wekenlang aan het lijntje om onder het betalen van de 7,25 aan verzendkosten uit te komen, waar hij gewoon toe verplicht is.

mijn vraag is:

het is heel leuk dat er regels zijn waar een webwinkelier zich aan moet houden. maar wanneer hij dit niet doet, hoe kan ik deze regels dan afdwingen? en als dit niet mogelijk is (een gang naar de rechter voor 7,25 is niet zo'n goed idee), wat heeft het dan uberhaupt voor zin dat deze regels er zijn?