Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ga
GabyH - 05-06-2020 19:01:03
Garantie & Verzekeringen

Ondeugelijk vloer

In juni 2019 hebben wij bij lab21 een houten vloer gekocht.
omdat het ontzettend druk was en het een aantal maanden zou duren voor zij plek hadden om het te leggen, hebben wij een ander bedrijf gevraagd dit voor ons te doen. de vloer ligt prachtig en we waren in de eerste instantie erg blij. (ondanks de winkel de vloer zo in de regen achter liet voor de deur)
al snel merkte ik dat de vloer anders aan voelde dan de andere helft van het huis.als ik de vloer vochtig maak zie je dat de ene helft van het huis donker van kleur wordt (alsof hij het water obserbeerd) de andere helft voelt alsof je laminaat dweilt. ik heb hierop de winkel een mailtje gestuurd met een klacht. dit is ongeveer 8 weken nadat de vloer is gelegd.  omdat de medewerker van het bedrijf fotos wilde van het probleem heb ik de vloer gedweild en fotos toegezonden. na lang zeuren kwam er op 23 oktober eindelijk iemand kijken. dit was een medewerker van de fabrikant van de vloer. deze was vriendelijk in contact en verklaarde vrijwel direct dat het een behandelde en onbehandelde vloer door elkaar gelegd was. echter zei hij omdat de winkel het bij hun wilde verhalen al snel dat het door mijn honden kwam. ik heb namelijk twee honden. ik voelde me dan ook ontzettend in de maling genomen.

de winkel communiceert ontzettend traag en ik moet er zelf constant achter na blijven gaan. in april 2020 werd er eindelijk een nieuw mannetje via de winkel gestuurd. die verklaarde ook vrijwel direct dat er behandeld en onbehandelt door elkaar is gelegd en er mogelijk verkeerde pakken tussen hebben gezeten waardoor je precies de ene helft onbehandeld ziet en de andere onbehandeld.

opgelost zou je dus zeggen...

de winkel wilt het probleem komen oplossen dit kan alleen door de hele vloer te polijsten en opnieuw in de olie te zetten.

wij moeten 4 dagen ons huis uit. de honden moeten naar een pension en ik moet zelf zorgen dat mijn spullen uit huis zijn.
zij willen wel een box regelen maar dan moet ik dit via mijn eigen inboelverzekering laten opgeven.

ik vind dat de bijkomende kosten voor lab 21 zijn en niet voor mijn eigen rekening.

nu ik deze mening met de winkel heb gedeeld vinden zij dit belachelijk en is het antwoord dat ik blij moet zijn dat ze mijn vloer herstellen.zij verklaren dat dit komt door te veel water en mijn honden. het is echt onmogelijk dat dit komt door mijn honden of water, je ziet gewoon een scheidingslijn van de ene naar de andere helft van de woning, zelfs onder het kleed waar uberhaubt niet gedweilt wordt.

zij komen mij dit met de extra kosten niet tegemoet. we zijn inmiddels een jaar verder.
op de foto is de gehele vloer gedweild, je ziet duidelijk dat gehele planken het water opzuigen en de andere (goede) planken dus niet.

zie ik het verkeerd of heb ik recht op een vergoeding.