Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Cy
Cynthia212 - 19-06-2020 13:34:43
Garantie & Verzekeringen

Dynafix

afgelopen week heb ik mijn telefoon naar dynafix opgestuurd vanwege een kapotte batterij (binnen de garantieperiode). nu spreken zij ineens van een gebroken display, waardoor ik mijn recht op garantie zou verliezen en een bedrag moet betalen voor de reparatie dat veel hoger is dan de originele aankoopprijs van mijn telefoon. een eventuele kras op het scherm (want ik kan me niet herinneren dat er echt schade aan het scherm was) lijkt me ook geen reden dat een batterij kapot kan gaan. ik heb contact gezocht om aan te geven dat ik het scherm helemaal niet wilde laten vervangen, maar hier werd niet in tegemoet gekomen of meegedacht.
nu ben ik voor de keuze gesteld om mijn telefoon dus voor een bedrag van bijna 300 euro te laten repareren (nieuwprijs is ongeveer 225 euro), mijn telefoon kapot terug te laten sturen voor 36 euro of hem kosteloos te laten vernietigen.


als ik had geweten dat een (mogelijk) enkel krasje zou leiden tot garantieverlies had ik mijn telefoon nooit opgestuurd. op elke telefoon die enige tijd gebruikt is zal wel een krasje te vinden zijn. zo hoeft er natuurlijk nooit een reparatie binnen de garantie uitgevoerd te worden.

mijn vraag is:
- heeft dynafix het recht om mij te verplichten het scherm te laten repareren terwijl ik dat niet wil? (als ik mijn telefoon werkend terug wil)
- heeft dynafix het recht om mijn telefoon te gijzelen voor de kosten van 36 euro, terwijl ik de telefoon opstuurde voor een probleem dat binnen de garantie valt?