Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

jo
jostb - 08-07-2020 11:16:32
Elektronica & TV

Asus zenwatch reparatie

mijn zenwatch 3 houdt steeds sneller op met functioneren. het lijkt erop dat de accu zijn beste tijd heeft gehad.


ik ben dus op zoek gegaan naar een nieuwe accu.


het typenummer is bekend: 0b200-02260000 (c11n1609). helaas blijkt echter dat deze nergens meer leverbaar is.
de officiële service sparpeparts dealer voor europa (zand parts) geeft niet thuis.
daarom heb ik met de klantenservice van asus gebeld.
daar wordt aangegeven dat de batterij nog wel leverbaar zou zijn via een paar chinese sites. deze heb ik echter niet kunnen vinden. het partnummer is vaak wel bekend maar er wordt dan ook aangegeven dat het onderdeel niet meer leverbaar is. ik heb een amerikaanse site gevonden waar hij beschikbaar zou zijn maar die kan niet naar nederland leveren en als het al zou kunnen zijn de verzendkosten dan buiten proporties
nu is dat voor een horloge van 3 jaar oud niet acceptabel! van een gerenommeerd merk als asus mag men meer verwachten.
de medewerker van asus zei dat hij het daarmee eens is en gaf aan dat het wel mogelijk zou zijn om het horloge te laten repareren via de service dienst. tegelijkertijd gaf hij ook toe dat de reparatie wel behoorlijk prijzig zou zijn en dus de waarde van het horloge zou overtreffen.
in een email die ik daarna gestuurd heb werd dat bevestigd: de onderzoekskosten bedrage €72,60 en daarbij komen de kosten van de onderdelen.

ik heb hem dus gevraagd of uw service dienst mij niet gewoon zo’n nieuwe batterij kan opsturen immers als zij de reparatie kunnen uitvoeren, dan moet dat onderdeel toch beschikbaar zijn.
daar ging echter het gesprek op slot. want “dat wordt nou eenmaal niet gedaan door asus".

dit zou dus betekenen dat ik een mooi goed fucntionerend horloge niet meer kan gerbuiekn omdat de batterij op is. 
de vraag is of kassa hier iets in kan betekenen. het lijkt erop dat de asus service het betreffende onderdeel wel heeft maar simpelweg weigert het op te sturen.