Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ma
MarcoW90 - 22-07-2020 11:05:34
Elektronica & TV

Coolblue problematiek nieuwe TV

Goedendag,
 
in eind maart jl. hebben wij een nieuwe sony tv gekocht via coolblue ad. € 1.299,-.
coolblue hanteerd een 30 dagen proefperiode waarbij de tv omgeruild kan worden als deze niet bevalt.
 
6 weken na aanschaf tv constateren wij meerdere malen dat apps eruit vliegen en dat het geluid niet werkt bij het opstarten. bluetooth breekt constant af en videos / muziek valt stil als het in verbinding staat. enkel moment deed de tv het helemaal niet. ging wel aan maar vertoonde geen beeld. 
 
voor een tv van 6 weken oud en vooral voor zo'n prijsklasse (ookal moet dat niet uitmaken) verwacht je een passende oplossing.
coolblue geeft aan dat alleen een reparateur kan komen en dat zij niet zomaar iets terug kunnen nemen...? vreemd, aangezien ik toch een koopovereenkomst heb met coolblue en niet met sony/monteur o.i.d..
 
na diverse mailtjes waarbij wij eerst updates moesten installeren, die vervolgens helemaal niets deden, is uiteindelijk een monteur gekomen. die heeft de kabels in de tv vernieuwd, waarbij aan werd gegeven dat het wellicht ook het moederboard kon zijn.. 
wat blijkt, ongeveer twee a drie weken later begint het weer. tevens bleek, bij het aansluiten van een audiostation (middels aux), dat deze niet meer werkt, wat voorheen niet het geval was.
 
uiteindelijk na weer contact te hebben gehad met coolblue gaven zij aan dat dit vanuit sony opgelost moet worden. uiteindelijk zou door sony een nieuwe tv geleverd worden, zo gezegt zo gedaan.
 
nieuwe tv wordt geleverd zonder afstandbediening en de voetsteunen...?
bij het uitpakken blijkt dat het geen nieuwe tv is, stickers en plakkers ontbreken en tevens zijn er beschadigingen aanwezig. waarbij aan de binnenkant (lijst) een grove schade zit. 
 
wij hebben ons weer gewend naar de partij waar wij onze koopovereenkomst mee hebben afgesloten en dat in mijn optiek genoeg redenen zijn om de koopovereenkomst te ontbinden. wij staan los van het e.e.a. hoe coolblue dit regeld met hun partijen? heeft iemand nog goede raad in deze, of zullen wij de zaak maar direct uithanden gaan geven? wij wachten nog op een reactie van coolblue, maar wij zien het somber in, mede omdat zij na verkoop totaal niet het gevoel hebben gegeven om mee te denken naar een oplossing die passend is bij alle ellende van de afgelopen drie maanden en enkel alles bij een andere partij blijft neerleggen.
 
 
 
hopelijk kan kassa ons ook helpen!
 
alvast bedankt.
 
groet marco