Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

De
DebbyKassa - 06-08-2020 07:59:18
Geldzaken & Recht

ING bankgarantie

in 2011 vroeg de verhuurder van mijn appartement om een bankgarantie daar ik ondernemer ben. deze bankgarantie werd gekoppeld de toenmalige zakelijke rekening van mijn eenmanszaak bij de ing.


in 2015 staakte ik de werkzaamheden uit mijn eenmanszaak -die wel bleef bestaan- en richtte ik een bv op. ik opende een zakelijke rekening voor de bv bij de ing en wilde de rekening van de eenmanszaak opheffen en de bankgarantie koppelen aan de rekening van de bv. volgens de ing-medewerkster kon dit niet. de spaarrekening waar de bankgarantie op stond bleef bestaan.


eind 2018 startte ik opnieuw met activiteiten vanuit mijn eenmanszaak en opende ik voor de nieuwe handelsnaam -met het oude kvk-nummer- een zakelijke rekening bij de ing.


in juli dit jaar ontdekte ik door mijn wens te verhuizen dat de eerste rekening van mijn eenmanszaak eind 2018 is opgeheven door de ing. de bankgarantie is naar een tussenrekening gestort.


ing heeft mij hier nooit van op de hoogte gesteld, ook niet toen ik  op kantoor een rekening opende voor de nieuwe handelsnaam van de eenmanszaak.


nu wil ik het bedrag van de bankgarantie graag terug maar dit is voor ing nogal moeilijk. er wordt door de een aangegeven dat ze mij niet konden bereiken omdat ze geen adres- of bankgegevens van mij hadden en door de ander wordt dit een "unieke situatie" genoemd waarvan niet zeker is hoe hij opgelost moet worden. goed verhaal!


 


ik ben nu al weken bezig, bellen, langsgaan op kantoor, dit zonder het beoogde resultaat.


de reacties van ing zijn lachwekkend en die van hun social media-team ook nog eens onbeschoft.


 


hoe dit snel op te lossen?