Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

LT
LTEX - 25-10-2020 12:10:58
Elektronica & TV

Bol.com raakt tot 2x toe 75inch TV kwijt? Mag ik levering eisen?

ik heb op 12 okt een 75 samsung qled tv besteld op bol.com, deze zou de 13e bezorgd worden. helaas, alleen de beugel werd bezorgd, dus op volgende dag wachten, wederom geen tv.

in chat met bol.com aangegeven dat ik vermoed dat postnl hem kwijt is. toch nog dag extra wachten, weer geen tv. bol.com geeft aan onderzoek te starten en dat dit tot 3 weken kan duren. ik heb aangegeven dat de tv voor mijn hoogbejaarde schoonmoeder is en dat ze niet 3 weken kan wachten, zeker nu ze door corona nogal geïsoleerd is. ik vraag of ze niet gewoon een andere kunnen sturen en biedt zelfs aan deze op te halen in waalwijk (de tv wordt nl. door bol.com zelf geleverd, niet door een externe partij). ben ook bereid nog een keer vooruit te betalen voor de tweede bestelling in afwachting van het onderzoek. helaas blijkt de tv ineens niet meer leverbaar en krijg ik ongevraagd bevestiging dat mijn geld wordt teruggestort.

als antwoord op mijn bericht aan bol.com dat ik toch echt het liefst een geschikt alternatief heb, krijg ik de melding dat de tv toch weer leverbaar is en dat het snelste is hem opnieuw te bestellen, zodat hij de volgende dag nog geleverd wordt. uiteraard maak ik daarvan gebruik.

helaas volgt een herhaling van hierboven. weer geen bezorging, ook 2e en derde dag niet. op de tracking site van post nl staat vrolijk iedere dag weer, helaas, bezorgmoment niet gehaald, we komen morgen, maar ik weet inmiddels wel beter.

wat opvalt is dat in beide gevallen de zending van postnl wel een tijdstip van bezorging opgeeft, maar geen details van het pakket. er staat bij alle andere bezorgingen die ik van diverse leveranciers ontvang altijd het gewicht en de maat bij. zo niet bij deze bestellingen van de tv’s. ik vermoed dan ook dat er niet werkelijk iets is verzonden door bol.com en dat ze me gewoon aan het lijntje houden.

omdat ik het op dit moment belangrijker vind dat mijn schoonmoeder tv kan kijken (94 en slechtziend) ga ik vandaag maar bij een ander bedrijf een gelijksoortige tv kopen. helaas zal dit wel veel duurder uitpakken dan de aanbieding van bol.com en moet ik het (voor de derde keer) voorschieten.

bol.com stelt uitermate teleur en is niet langer het bedrijf waar ze zolang trots op konden zijn. het is verworden tot een alibaba achtig gedrocht dat totaal niet langer geïnteresseerd lijkt te zijn in service en goede klantrelaties.

ik wil nu eigenlijk wel gecompenseerd worden voor de gemaakte extra kosten. het goedkoopste gelijkwaardige alternatief dat ik bij andere aanbieders uit voorraad kan halen is ruim € 600,- duurder. daarnaast moet ik er, naast alle dagen die mijn vrouw en ik vergeefs hebben zitten wachten, weer uren tijd in stoppen en er ruim 160km voor omrijden. wat zijn mijn rechten in dezen?