Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

lo
lotusmac - 28-10-2020 13:16:45
Elektronica & TV

49inch TV letterlijk van zijn voetstuk gevallen

klacht conrad.nl: telefunken d49f283n3c led-tv 124 cm 49 inch van zijn voetstuk gevallen (gekocht in oktbober 2015).
20-08-2020 in de avond 23.26 uur, toen ik op bed lag, hoorde ik een harde knal. toen ik beneden kwam vond ik de tv (49 inch) op de grond. deze is letterlijk van zijn voetstuk gevallen met als gevolg flinke barsten in het scherm. dit mag niet gebeuren. de tv staat waterpas op een kleine verhoging en ik heb het vermoeden dat door het warme weer het plastic niet goed houdt. het kan ook metaalmoeheid zijn, maar wat de exacte oorzaak is laat ik graag over aan de technische experts.

conrad geeft het volgende aan nadat ze de tv opgehaald hebben:

1.        1. het toestel gaat ongeprepareerd retour. de kosten hiervoor bedragen € 132,82.
2.        2. het toestel wordt doorgestuurd naar de fabrikant. alle bijkomende kosten zullen aan u worden doorberekend.
3.        3. het toestel wordt vernietigd. hierbij zijn er voor u geen kosten.

daarnaast het volgende als optie 2 gekozen wordt: alle gemaakte kosten zijn voor de klant, dit omdat er geen sprake is van garantie of fabrieksgarantie.

mijn opvatting is als volgt: een tv die van het voetstuk valt staat volgens mij los van enige vorm van fabrieksgarantie, maar van een ondeugdelijk defect, dat niet mag voorkomen bij een tv. een koper mag ervan uitgaan dat een tv niet van het voetstuk valt als deze op de juiste manier geïnstalleerd is, ook niet na 5 jaar.

(in de bijlage de afbeeldingen van het defect).
graag (juridisch) advies welke stappen in kan ondernemen als gedupeerde klant.


ik heb dus al contact gehad met conrad, maar zij zijn van mening dat dit buiten de garantie valt.
alle advies is zeer welkom!