Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Rosmar
Rosmar - 04-11-2020 15:02:33
Computers & Telefonie

Opzegging XS4All niet mogelijk bij verhuizing naar verpleeghuis

hoi,

mijn vader is onlangs in een verpleeghuis vanwege parkinsons en dementie. wij konden alle contracten opzeggen, behalve bij xs4all, waar hij al zeker 25 jaar een internetabonnement had. door een verhuizing nog geen twee jaar geleden naar een kleine woning dichtbij mijn zus (mantelzorg), is een nieuw contract aangemaakt. door de verhuizing naar het verpleeghuis, is er geen mogelijkheid het abonnement mee te nemen, het verpleeghuis heeft een eigen aansluiting, bovendien is mijn vader niet meer in staat de computer te gebruiken.


 


xs4all stelt dat wij nog een jaar moeten blijven betalen, omdat mijn vader wilsbekwaam was bij het afsluiten. dat was hij inderdaad zo'n 25 jaar geleden. telefonisch werd, tot mijn onsteltenis, zelfs aangeboden dat wij de televisie mochten opzeggen, tenzij we het internet met nóg een jaar verlengden.


 


ik heb daarop toch nog een brief gestuurd, maar daarop volgde een standaard afwijzing. xs4all's motto is "goede service, erekwestie", maar na 25 jaar trouw klant te zijn, wordt mijn vader toch gehouden aan zijn contract waar hij niks meer aan heeft. 


 


is dat goede service? is dit in de wet zo geregeld?


 


met vriendelijke groet,


 


marco