Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ba
bardzosmutny - 06-11-2020 19:04:11
Winkels & Webshops

Mijnprivilege.nl weigert uitschrijving in behandeling te nemen

mijn abonement loopt tot halverwege januari 2021. in de voorwaarde staat dat minimaal een maand van tevoren een schriftelijk verzoek verstuurd moet worden om uit te kunnen schrijven. anno 2020 is digitaal niet mogelijk dit terwijl inschrijven wel digitaal kan, oftewel bewust obstakels creƫren om gemakkelijk uit te schrijven.

om te voorkomen dat de brief als niet ontvangen wordt bestempeld heb ik deze aangetekend verzonden.


vandaag werd ik door het desbetreffende bedrijf gebeld met de melding dat als er gebruik gemaakt wordt tijdens je actieve abonnement van het zogenaamde 'geld mijnen'. wat een onderdeel is van het jaarlijkse abonnement hierdoor het abonnement stilzwijgend wordt verlengd. en daardoor de opzegging niet in behandeling wordt genomen.


ik heb het verzoek zowel schriftelijk als telefonisch toegelicht dat ik de bevestiging schriftelijk per brief en/of email wil ontvangen omdat ik dat een vreemde gang van zake vind. tot dat punt stopt de medewerking van mijnprivelege deze weigert simpelweg deze conclusie schriftelijk te bevestigen en/of toe te lichten. uiteraard ben ik het hier niet mee eens en heb na het telefonisch gesprek wederom per mail om schriftelijke bevestiging gevraagd.

daaruit heb ik momenteel twee vragen;



1; mag een bedrijf waarbij een dienstonderdeel is van het jaarlijkse abonnement gebruiken als een onderdeel van stilzwijgend verlengen. want op deze manier kan je klanten vasthouden omdat je immers het abonnement betaald en op dat moment gebruik maakt van de beschikbare diensten welke een vast onderdeel is van het abonnement.



2; mag een bedrijf een schriftelijke uitschrijving afwijzen als het jaartermijn stilzwijgend wordt verlengd.


bijvoorbeeld; ongeacht of het abonnement in januari 2020 of indien bovenstaande methode wel toegestaan is in januari 2021. vergelijkbare situatie; een abonnement van een volledig jaar van tijdschrift x kan je ook vanaf dag 1 per direct opzeggen terwijl je de rest van het jaar de afgenomen producten ontvangt.

al met al is mijnprivilege een heel apart bedrijf met het uitschrijven van leden en probeert op allerlei minder consumentvriendelijke methodes zijn leden te behouden. als dat je bedrijfsvoering is anno 2020 heel erg triest omdat je bestaat uit een goed imago, maar dat boeit dit bedrijf blijkbaar niets.