Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Na
Namarenie - 30-11-2020 10:53:45
Winkels & Webshops

Showroommodel

onlangs hebben wij een kast gekocht die in de showroom van de winkel stond. wij hebben de kast bekeken en deze zag er prima uit en functioneerde naar behoren. er werd ons bij aankoop verteld dat er we geen garantie op de kast krijgen omdat het een showroommodel betreft en er uiteraard een korting op zit. omdat de kast in prima staat leek zijn wij hiermee akkoord gegaan. 

op de kast zaten echter, vanuit de fabrikant, stickertjes met 'press here' omdat de kast lades en deurtjes heeft die d.m.v. drukken moeten worden geopend. bij het verwijderen van de stickers bleek helaas dat deze op alle panelen van de kast zichtbare schade hebben achtergelaten. er zitten overal vierkantjes in de lak. de verkoper heeft wat oplossingen aangedragen zoals milde stickerverwijderaar, olie, wd40 en ga zo maar door maar het is niet dat de stickers resten hebben achtergelaten maar de lak onder de stickers lijkt aangetast. vermoedelijk hebben de stickers er te lang opgezeten. en nu zegt de verkoper ineens, 'wij weten ook geen andere oplossing en u heeft een showroommodel gekocht dus wij kunnen niets meer voor u betekenen'. 


 


mag een winkel zich op deze manier onttrekken aan zijn plichten? het lijkt me dat wij deze schade niet hadden kunnen vermoeden. je gaat tenslotte niet in de winkel alle stickertjes er eerst af staan te pulken en gaat ervan uit dat als een fabrikant dergelijke stickers op zijn meubels plakt, deze er dan ook weer af zouden moeten kunnen.