Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Tryingtohelp
Tryingtohelp - 27-12-2020 17:39:21
Elektronica & TV

Cashback actie Samsung: iemand nog tips ?

we hebben eerder meegedaan aan cashback acties van samsung en toen werkte dat altijd redelijk soepel, het bedrag was altijd onder de € 100,-.
op onze aankoop van een televisie met soundbar zit ook een cashback actie, een redelijk fors bedrag (€900). en nu gaat het allemaal een stuk minder soepel.
we hebben de aankoop gedaan bij coolblue.
het klinkt redelijk simpel. we hebben alle benodigdheden opgestuurd via de site van samsung en daar een afwijzing op gekregen. de labels van de dozen hadden we niet uitgeknipt en dat moesten we aanpassen. prima natuurlijk geen enkel probleem. maar dan begint de ellende.
onze bestaande deelname kunnen we niet wijzigen. winkel en plaats moeten worden ingevuld en ook als je die invult blijf je dezelfde foutmelding krijgen. dit is bekend bij samsung en er wordt niets aangedaan. wat dan nog de mogelijkheid is is om de gewijzigde foto's via messenger of via whatsapp door te sturen. ik heb de gewijzigde foto's inmiddels 2 keer verstuurd via whatsapp. van de eerste keer heb ik de bevestiging gekregen dat er niets mee gedaan (sorry onze fout krijg je dan te horen) dus het is maar de vraag of er de tweede keer wel iets mee gebeurd is. van de helpdesk van samsung krijg ik weer te horen dat andere foto's nu weer niet goed zijn (die men eerst ok vond) .
kortom, zoals een medewerker van coolblue het zo mooi verwoordde, het is een behoorlijk bedrag dus samsung lijkt er veel aan gelegen om niet uit te hoeven keren en te zorgen dat mensen afhaken.
bij samsung kom ik er niet door en misschien is coolblue (waar we toch prima ervaringen mee hebben) wel de partij die ik aan dien te schrijven aangezien coolblue weet hoe samsung het voor mensen moeilijk probeert te maken om mee te doen aan de cashback actie .
hoop dat iemand hier nog wat tips heeft om er door te komen bij samsung/coolbue.
mijn vragen:
1. heeft iemand misschien een direct email adres van samsung of andere contactgegevens zodat we niet steeds van het kastje naar de muur gestuurd worden bij samsung ?
2. hoe zit dit juridisch in elkaar. zijn er op juridisch vlak nog mogelijkheden om dit af te dwingen bij samsung ?
3. wie zou ik hiervoor aan moeten schrijven/in gebreke stellen ? coolbllue is de verkopende partij.
4. wat zou ik verder nog kunnen doen om het geld te krijgen waar we gewoon recht op hebben ? klacht.nl en klachtenkompas.nl zal ik zeker ook wat wegzetten en consuwijzer ook een bericht sturen.

we zijn niet de enigen die hier tegenaan lopen, een beetje google leert dat er genoeg problemen zijn met cashback acties van samsung. spijtig dat dan degenen met de grootste mond het waarschijnlijk voor elkaar krijgen, iedereen moet gewoon krijgen waar hij/zij recht op heeft. gewoon afschaffen van dit soort acties lijkt mij nog het beste, de verkopende partij kan de korting dan rechtstreeks verrekenen.

bij voorbaat hartelijke dank.