Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

S.Quist
S.Quist - 02-01-2021 13:14:54
Winkels & Webshops

Truuly benadeeld onrechtvaardig hun klanten

bij truuly soft wing bra's besteld met een actie 1+1 gratis. ze heeft 1 van de bh's gepast en deze voldoet totaal niet aan de conformiteit die ze aan de hand van de product omschrijving mocht verwachten en ze wilt de bh's terugsturen.
namens mijn moeder heb ik een mail gestuurd met de vraag voor het adres waar we de bh's naar kunnen retourneren. hierop kregen we het antwoord dat bh's niet geretourneerd kunnen worden wegens gezondheidsrisico's en dat ze acties zoals 1+1 gratis ook niet retour nemen, dit staat in hun retourbeleid.

nu weet ik dat als een roerende zaak een gezondheidsrisico bevat dat het geseald opgestuurd moet worden en als die seal verbroken is dat ze het dan inderdaad mogen weigeren. de bh's waren opgestuurd in een ziplock zakje waarbij ze dus niet kunnen zien of de producten eruit gehaald zijn of niet.
tevens mag je volgens de wet geen acties uitzonderen uit het herroepingsrecht.

dit heb ik hun gemaild maar helaas blijven ze zich verschuilen achter hun voorwaarden. in de laatste mail werd zelfs medegedeeld dat het herroepingsrecht niet geldig is vanwege het risico op het corona virus.

in mijn mail heb ik zelfs gedreigd met een ingebrekestelling te versturen maar ze blijven standvastig achter hun algemene voorwaarden. ondanks dat ik ze medegedeeld heb dat je niet zelf als bedrijf mag verzinnen wat je in je voorwaarden zet en dat het zelfs strafbaar is om eigen regels hierin te zetten die in strijd zijn met de wet.



de klacht heb ik ook ingediend bij de consumentenbond maar daar heeft truuly niet op geantwoord.


op trustpilot heb ik mijn klacht openbaar gezet en daar zag ik alleen maar negatieve reacties van andere klanten over de slechte en onrechtvaardige service. het verloren geld is niet het probleem voor ons maar ik vind het erg dat er misschien wel dagelijks andere klanten op deze manier benadeeld worden die misschien wel het geld hard voor iets anders kunnen gebruiken.