Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

wp
wpaul - 21-01-2021 14:13:12
Computers & Telefonie

Geregistreerd bij bel-me-niet maar elke dag wel 3 tot 6 fraude telefoontjes

Zo wordt ik elke dag wel meerdere malen gebeld door mensen van energy label met de mooiste en onwerkelijke aanbiedingen die ze hebben. daarnaast ook door telefoonmaatschappijen met geweldige aanbiedingen. ik sta geregistreerd bij het bel-me-niet registeren, maar daar hebben ze gewoon compleet lak aan. keer op keer ook dat ze even willen praten over een energy contract die op mijn naam staat. ik heb helemaal geen energy contract op mijn naam, want dat staat op de naam van mijn vriend.  daarnaast het personeel van energylabel is vrijuit brutaal, want als ik dan al 3x aangeef dat het niet op mijn naam staat en dat het adres niet klopt an vragen ze direct mijn nieuwe adres, waardoor ik aangeef dat ik eerst wil weten waar het over gaat voordat ik gegevens uitwissel. dan krijg je opeens te horen of ik wel nederlands begreep, omdat ik niet luister naar wat mevrouw vertelde. ik gaf aan dat ik geboren en getogen nederlandse ben en dat ik de taal wel degelijk begreep en dat ik haar leidinggevende aan de telefoon wilde hebben waarna ik te horen kreeg dat haar leidinggevende ook nederlands sprak en dat ik dit toch niet zou begrijpen, omdat ik haar al niet begreep.

ik moet zeggen dat het sinds de corona tijd dit soort telefoontjes echt de pan uitreizen tot vreselijke ergenissen aan toe. dit is momenteel ook bij mijn vriend, vader en schoonmoeder ook het geval en zo hoor ik vele andere mensen het aangeven.
hopelijk komt er ooit een oplossingen dat dit soort telefoontje voorkomen wordt. dus die callcenters met verkooppraatjes.
het zou verboden moeten worden. 
nno 2020 als iemand iets wilt kopen of een contract met lagere kosten kunnen mensen dat goed zelf zoeken en ze zitten er niet op te wachten dat ze op 1 dag al zeker 4 telefoontjes krijgen van verschillende callcentrums met aanbiedingen.
mijn vader is inmiddels al zover dat hij een nieuwe telefoonnummer aan wilt schaffen, om van al die telefoontjes verlost te zijn. heb hem al wel verteld dat ze hem toch wel weten te vinden, maar goed ik snap mijn vader maar als te goed. 

hopelijk kunnen jullie hier meer aandacht aan besteden en kijken of er ergens een lichtpuntje is dat het stopt.