Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Wy
Wyko92 - 26-01-2021 16:09:28
Vakantie & Reizen

Kan ik mijn geld alsnog tegemoet zien na foutieve terugstorting van Transavia?

In het begin van 2020 woonde ik samen met mijn vriendin in dubai. door de coronacrisis moesten we de emiraten helaas verlaten en weer terug keren naar nederland. in eerste instantie zouden we terug vliegen met transavia, maar zoals veel vluchten in die tijd, werd ook deze geannuleerd. 
ik heb keurig een voucher van transavia gekregen ter grootte van 1034 euro. 

eind september 2020 heb ik besloten om het geld toch maar uit te laten keren, vliegmaatschappijen liepen niet zo lekker en een vakantie zat er toch niet in de komende tijd. met 1 druk op de knop heb je bevestigd dat het geld wordt teruggestort op de rekening waarmee je de boeking hebt geplaatst, daar begint het probleem.

de tickets heb ik toentertijd betaald met mijn rekening in de emiraten, die per half juni al geblokkeerd was omdat ik mijn account had opgezegd. ik heb direct transavia gebeld en ze dit verhaal verteld. ze konden het niet meer terug draaien want de transactie was al uitgevoerd (binnen 10 min nadat ik mijn aanvraag voor terugbetaling had gedaan).

er zijn een hoop mails en telefoons over een weer gegaan over deze case. transavia gaf aan dat als het geld niet gestort kon worden op deze "dubai-rekening", dan zouden ze het wel teruggestort krijgen en zouden ze het alsnog naar mijn nederlandse rekening overmaken. ik heb van mijn bank in dubai zwart op wit gekregen dat er geen geld op de rekening staat en dat er na 6 juni ook geen transacties meer mogelijk waren ivm blokkade van account. transavia moet dus het geld op een of andere manier hebben terug gekregen, zou je zeggen..

met de bewijsstukken van de bank in dubai en de onderbouwing per mail heb ik van transavia geeist dat ze nu toch echt eens dat geld op mijn nederlandse rekening moeten gaan storten. het gaat tenslotte niet om een paar tientjes. 
transavia kon zich echter niet vinden in mijn bewijsmateriaal (wat toch echt nieuwe omstandigheden waren) en deed het af met de volgende mail:

"de onderhavige casus is reeds behandeld. er zijn geen nieuwe omstandigheden die mij doen besluiten de casus te heroverwegen. derhalve wijs ik je verzoek af en sluit dit dossier. het staat je uiteraard vrij nadere maatregelen in overweging te nemen." 

uiteraard wil ik het hier niet bij laten zitten en heb ik wederom gereageerd op deze mail. dat wanneer ze echt zo moeilijk gaan doen over deze terugbetaling dat ze mij op z'n minst moeten voorzien van een nieuwe voucher. 2 maanden verder heb ik nog niets van ze mogen vernemen en ben ik het toch wel echt beu.

zijn er tips van iemand of heeft iemand een soortgelijk iets mee gemaakt bij een luchtvaartmaatschappij? wanneer het om een paar tientjes ging zou ik het wel naast me neer kunnen leggen maar 1034 euro is mij iets te veel van het goede.

alvast veel dank!