Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Emile Tonnaer
Emile Tonnaer - 01-04-2021 16:12:09
Computers & Telefonie

Schade door oplichting via telefoon

Ik telefonisch benaderd door een engelssprekende man, die zich voordeed als medewerker van microsoft, naar aanleiding van de vele errors welke microsoft ontving via mijn computer. dit probleem klopte in zovere dat ik reeds enige tijd problemen heb met die pc, de beller bood mij aan om mijn pc op te schonen zodat alle errors opgelost zouden worden. hij logde in, met een voor mij onbekend inlogprogramma, en ging vervolgens alle programma's die betrekking hebben op beveiliging verwijderen hierbij ging bij mij het scherm constant op zwart. daarna ging hij alle sites zoals facebook en you tube controleren en vervolgens wilde hij dat mijn bankaccount ook gecontroleerd moest worden. op mijn antwoord dat ik vertrouwen heb dat het bankaccount veilig is kreeg ik als antwoord dat dit niet zo is. hij heeft vervolgens het bankaccount geopend en mij geadviseerd om de account toegang te geven.
vervolgens heeft wat handelingen verricht zonder actie en toen kwam hij met het verzoek of ik een betaling van 0,01 wilde doen hetgeen zo gedaan is.
na enige tijd kreeg ik te horen dat er nog veel problemen waren en dat hij er morgen mee verder zou gaan. 
het gesprek werd beeindigde en nadat ik mijn bankaccount opende zag ik tot mijn verbazing dat er een bedrag van € 1450,00 afgeschreven was.
hiervan heb ik meteen melding gemaakt bij de ing bank en deze blokkeerden meteen mijn toegang op de rekening. ik moest de rekening weer openieuw gaan openen met een nieuwe toegangscode. deze code's heb ik aangevraagd om weer te kunnen bankkieren, wel bleek dat de het bankkieren via mijn mobileapp op de iphone wel gewoon toegankelijk is en ik zaken kon afhandelen. ik heb vervolgens aan de bank gevraagd om hulp, bij deze enorme schadepost, voor een gesprek met een medewerker van de bank in mijn woonplaats. dit werd geweigerd want men wilde eerst een onderzoek doen terwijl ik hier een proces verbaal van aangifte bij de politie voor mij heb liggen hetgeen zij toch nodig hebben. 

mijn vraag aan u is of ik hierbij hulp kan krijgen indien de bank bij hun standpunt blijft om mij hulp te weigeren.