Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Li
Lisavdr - 13-07-2021 17:07:05
Winkels & Webshops

Meetfout door gordijnenwinkel

Eind februari/ begin april hebben mijn partner en ik ons georiënteerd op gordijnen voor onze nieuwe woning. 
we kwamen bij een zaak terecht waar goede recensies over te lezen waren. 
omdat wij een verlaagd plafond in onze woning hebben laten maken, hebben wij zelf een koof gecreëerd voor de gordijnen. 

de gordijnen zaak kwam in onze woning kijken naar de mogelijkheden en het horen van onze wensen. onze wens was dat er 2 gordijnen in de koof kwamen te hangen, namelijk een in-between en een overgordijn. we hadden aangegeven deze met een waveplooi te willen hebben. dit was geen enkel probleem volgens de medewerker. 
wij zijn nog 3x in de winkel geweest en zij nog 2x bij ons thuis om de boel op te meten. geen enkel probleem, past makkelijk kregen wij te horen. 

eenmaal gemonteerd bleek het te krap te zijn. de gordijnen overlappen elkaar 3cm. deze klacht voorgelegd aan de winkel. 
zonder onze kennis zijn er tijdens het monteren, foto's gemaakt. aan de hand van deze foto's heeft de winkel geconstateerd dat alles "super strak en netjes" hangt. alles hangt inderdaad super strak en dit is nou juist het probleem. 
wij kregen, na heel wat onzin oplossingen zoals : dan gebruik je 1 gordijn toch niet dan plakken ze ook niet aan elkaar, uiteindelijk de oplossing aangeboden om de rails 1cm te verplaatsen zodat er 1cm ruimte zou komen. 
waarbij je alsnog 2cm overlap houd en het probleem van het meetrekken niet oplost. 
nadat wij deze oplossing hadden afgewezen werd ons verzocht binnen 5 dagen te betalen. 

nu zijn we in een heel vuil spel beland met de winkel, liever willen we het geschil samen oplossen zonder dat wij de gordijnen weg moeten doen, maar de bal wordt telkens bij ons gelegd voor een oplossing. 

financiële tegemoetkoming gaan zij niet mee akkoord, ze vinden dat wij onterecht uit zijn op enkel en alleen een korting. 


zijn hier gordijnexperts die nog mogelijkheden hebben waardoor we de ruimte tussen beide gordijnen kunnen vergroten?