Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ML
MLBarendrecht - 19-07-2021 12:06:24
Winkels & Webshops

Kunnen jullie helpen met het ophalen van plantenbaken van VidaXL

Goedemiddag,

11 januari 2021 heb ik 2 plantenbakken bij vidaxl besteld: vidaxl plantenbak verhoogd 200x50x50 cm acaciahout. 22 januari heb ik de bakken geplaatst omdat ze eerst voorzien moesten voorzien worden van worteldoek.

binnen 2 weken waren de wanden dusdanig krom getrokken dat niet binnen de tolerantie valt, 1 maand later waren de klachten nog erger. ik heb toen contact opgenomen met vidaxl en deden mij een voorstel van nieuwe onderdelen leveren of 25 euro schade retour geven. omdat ik dacht dat de schade hersteld kon worden heb ik na enige tijd gekozen voor het geld. onderdelen vervangen is immers heel moeilijk in een gevulde plantenbak die van binnenuit gemonteerd zit. daar zijn wel heel veel (vertaalde) mails heen en weer gestuurd omdat ik € 25,- niet vind passen bij de schade t.o.v. de aanschafprijs en de zeer jonge leeftijd van de bakken. door de starheid van het bedrijf uiteindelijk akkoord gegeven.

half april was de schade zo erg dat de bakken geen bakken meer waren. uiteindelijk heb ik de bakken opnieuw gemaakt wat me 20 uur werk gekocht heeft. ik heb vidaxl gevraagd de goederen op te komen halen, maar weigerde dat.

toen heb ik contact gezocht met thuiswinkelwaarborg.org waar ze bij aangesloten waren. daar heb ik een klacht ingedient en binnen zeer korte tijd kreeg ik een mail van vidaxl dat ze de goederen wilde komen ophalen. ik moest doorgeven wat de omvang en het gewicht was van de pakketten. het verpakken van deze goederen is best een klus dus daarom heb ik begin juni antwoord gegeven op de gevraagde informatie.

nu weigeren ze de spullen op te halen en beroepen zich er op dat er al een regeling getroffen is van € 25,- schadeherstel.  ik toen wederom een klacht ingedient bij thuiswinkelwaarborg.org van het niet retour nemen en het niet uitbetalen van de aangekochten goederen. van hen krijg ik nu helaas ook geen reactie meer.

zit ik nu te kijken, is vidaxl geen eens meer door hen erkend terwijl ze dat zeker waren.

vandaag heb ik gechat met vidaxl (bellen kan niet) en het verhaal nogmaals voorgelegd. wederom de afwijzende antwoord, u hebt gekozen voor de € 25,- en daarmee zijn we klaar. en ze verbreekt de chatsessie. heel raar om ze een consument te laten zitten met goederen die non-conform geleverd zijn.

met vriendelijke groet,

lennard