Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Th
Thomas024 - 25-07-2021 11:03:40
Vakantie & Reizen

Prijsvrij Malta

eind mei hebben we een vakantie geboekt naar malta via prijsvrij. wij hadden destijds voor malta gekozen, omdat dit land al een tijd code groen was en de coronapandemie daar redelijk onder controle was. tot onze verbazing heeft de maltese overheid begin juli aangekondigd alleen toeristen die volledig gevaccineerd zijn binnen te laten, deze reis hebben wij ver voor de aankondiging van deze maatregelen geboekt. een vaccinatie zat er voor ons eerder niet in, omdat wij simpelweg nog niet aan de beurt waren. omdat we na een paar dagen nog niks vernomen hadden over hoe nu verder met onze vakantie, hebben wij meerdere malen contact opgenomen met de klantenservice van prijsvrij.

• 10 juli: contact opgenomen met prijsvrij via formulier op de website. hier hebben wij geen reactie op mogen ontvangen.
• 10 en 11 juli: geprobeerd te bellen, maar wegens enorme drukte werd er meteen opgehangen.
• 13 juli: wederom een mail gestuurd met de vraag naar de mogelijkheden voor onze vakantie. ook hier hebben we geen antwoord op ontvangen.
• 15 juli: nogmaals gebeld, na een uur in de wachtrij hadden we eindelijk een medewerker aan de lijn. we hebben toen te horen gekregen dat we de reis konden verplaatsen naar een datum dat we wel beide gevaccineerd waren. wij mochten hierover nadenken en moesten terugbellen als we eruit waren.
• 21 juli: teruggebeld, we hebben aangegeven dat wij er voor open stonden om in de kerstvakantie naar malta te gaan. de herfstvakantie ging voor ons niet lukken, omdat we deze beide niet hebben. wij zouden van deze afspraak nog een bevestigingsmail krijgen, in deze mail zou ook een code staan om mee te kunnen omboeken. ons werd verteld dat we even moesten bellen als we deze mail vrijdag niet ontvangen hadden.
• 23 juli hebben wij dan ook teruggebeld, omdat er geen mail onze kant op kwam. we vertelden het verhaal en werden in de wacht gezet omdat er even overlegd moest worden, na 20 minuten wachten kregen we te horen dat wij 15 en 21 juli verkeerd waren geïnformeerd en we helemaal niet meer op vakantie mochten. tot onze grote verbazing waren wij opeens al het geld kwijt. er was niks anders mogelijk, want omboeken moest binnen 5 weken voor vertrek (toen deze maatregelen nog niet bekend waren). ook is er niks over deze 5 weken in de voorwaarden terug te vinden.

wij vinden het erg vervelend dat contact opnemen zo moeilijk gaat, op onze mails is nooit gereageerd en de callcenters hebben zelfs ‘speciale openingstijden’ omdat het zo druk is. de openingstijden zijn aangepast van 9-21 naar 9-16. we werken beide overdag, dus bellen was voor ons al een hele opgave. het initiatief komt in elk geval nooit vanuit prijsvrij.

er wordt ons van alles beloofd wat vervolgens toch niet mogelijk is. en de regels die op de site van de consumentenwijzer staan worden niet nageleefd. in malta is sprake van een inreisverbod, bij een pakketreis heb je dan recht op een aangepaste reis, omboeking of het geld terug.

verder vinden wij het gek dat prijsvrij telkens de verantwoordelijkheid ergens anders legt en ons voortdurend met een kluitje in het riet stuurt. in een algemene mail die wij hebben gekregen over de nieuwe maatregelen naar malta, stond onder andere dat wanneer je niet volledig gevaccineerd bent je moest annuleren en met de verzekering contact op moest nemen. dit wordt echter helemaal niet verzekerd met een annuleringsverzekering.

ook is ons verteld na ons laatste telefoon gesprek dat wij het maar even met onze ouders moesten overleggen. dit vind ik persoonlijk erg gek, wij zijn beide volwassen en in staat om onze eigen problemen op te lossen.


kortom, zo ga je niet met klanten om. ondanks alles verwachten wij toch nog een passelijke oplossing.

alvast bedankt voor jullie antwoord!