Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ba
Barend62 - 06-10-2021 21:28:21
Auto & Vervoer

Kan een bedrijf zich verschuilen achter slechte levering onderdelen?

ik heb in mei van dit jaar een nieuwe qwic e-bike gekocht. in augustus viel de motor uit. fiets is nog maar 3 maanden gebruikt en nog geen 500 km mee gefietst. de fiets staat nu 6 weken bij de dealer. ik bel wekelijks, het antwoord dat ik krijg is: qwic kan op dit moment niet de noodzakelijke onderdelen leveren. 
de fiets is voor mij belangrijk voor woon-werk verkeer. ik ga nu met de auto/openbaar vervoer en heb dus extra reiskosten. heel vervelend. de dealer en qwic geven niet thuis wanneer ik ze confronteer met dit probleem. het heeft te maken met slechte aanvoer van onderdelen uit het buitenland, zegt de dealer.
ik heb qwic benaderd, na lang en veel aandringen krijg ik het antwoord dat ze hun servicedienst vragen er naar te kijken. maar verder komt het niet. 


 


mijn vraag is nu: kan dit? mag een dealer en fabrikant zich, in een garantieperiode, verschuilen achter 'overmacht' dat er geen onderdelen zijn om de fiets te repareren? met als gevolg dat de consument veel kosten moet maken en geen uitzicht heeft op een oplossing??