Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Yo
Yodaag - 23-12-2021 21:22:13
Huishouden & Energie

Leverancier dakkapel komt afspraken reparatie niet na

ik heb kortgeleden een dakkapel laten plaatsen. nu heeft mijn eigen aannemer ontdekt dat een en ander niet (goed) is afgewerkt en lichte lekkage veroorzaakt doordat er een rij dakpannen mist.


na veel moeite een reparatie afspraak in laten plannen maar die zijn ze niet nagekomen. geen bericht niets.
ondanks diverse telefoontjes met verschillende personen van het bedrijf mailtjes is het me niet gelukt een nieuwe afspraak in te plannen. de telefoon wordt zelf opgehangen en er worden opeens allerlei obstakels opgeworpen. dit hoort zo, hout gaat rotten, je garantie vervalt en nog meer excuses.

nu lees ik dat het verstandig is een aangetekende brief te verzenden waarin je ze aansprakelijk stelt en sommeert het op te lossen binnen een redelijke termijn.

maar ik zit met 2 dingen:

1 de bereidheid om tot een oplossing te komen is tot nu toe niet gebleken. wat als het bedrijf doet wat ze tot nu toe hebben gedaan en gewoon niet komen?
2 als dit de kwaliteit van werken is en er zo luchtig over wordt gedaan geeft het geen vertrouwen dat als het al gerepareerd wordt dit op een goede manier gebeurd. kan ik het eventueel door een een andere partij laten repareren en de kosten verhalen? en hoe zit dat dan met de garantie?

wat kan ik hier mee doen?