Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

de
dedee - 06-03-2022 18:20:38
Elektronica & TV

Reparatie Koffiezetautomaat

Beste forum leden, 

na drie weken thuis geen koffie te hebben gedronken en veel bellen en mailen met coolblue (en philips) leg ik de vraag hier neer.

begin juni 2021 heb ik een philps 2200 volautomaat besteld bij coolblue omdat ik daar cadeaubonnen van had liggen. na ruim tien jaar nespresso vond ik het tijd voor wat anders.

afgelopen december begon de volautomaar kuren te geven. na wat bellen met coolblue moest ik hem op sturen. voor de zekerheid ook even contact gehad met philips om te vragen of zij nog een oplossing hadden. probleem leek elke keer geen water aan kunnen zuigen nadat hij soms een dag niet aan had gestaan. als de zetgroep er dan even uitgehaald was deed hij het soms weer en steeds vaker niet.

philips gaf aan dat ik hem gelijk naar hun toe kon sturen en een melding kon maken bij coolblue, ook de werkbon zou ik krijgen zodat ik bewijs heb. ook netjes gebeurd en coolblue vond het geen probleem want als de makers van coolblue er niet uit zouden komen zou die sowieso naar het reparatiecentrum van philips gestuurd worden. dit was dus de snellere route.

helaas deed hij het binnen een week na retour weer niet. dus weer aangemeld bij philips en melding gemaakt bij coolblue. weer geen probleem. 
na twee keer gerepareed kreeg ik een apparaat terug die gelijk in de storing schoot. m.a.w. een defect apparaat. nooit een kop koffie kunnen zetten.
contact gezocht met philips hoe dit kon gaven ze gelijk al aan dat het inderdaad niet de bedoeling is maar dat ze ook maar twee keer repareerde. 
zij boden omruiling aan, ik heb echter geen vertrouwen meer in dit type en wil een ander merk. philips heeft zn best gedaan en ik heb elke keer dat hij weg was op hun kosten een zakje bonen mogen bestellen. 

coolblue doet nu moeilijk. ik heb ze vanaf moment 1 betrokken en ook de beide werkbonnen gestuurd. aagegeven dat philips niet meer repareert. volgens coolblue moet philips voor de derde keer repareren........zucht
ik zit al drie weken zonder koffie en coolblue was de werkbonnen kwijt die ik gemaild had. ze blijven erbij dat ze drie keer mogen repareren. ik meende toch echt dat dit twee keer is, dit ook veel terug gelezen hier op deze fora.

via de mail antwoord elke keer iemand anders, ik heb al aangegeven een ander apparaat van een ander merk te willen eventueel tegen kleine bijbetaling. 
wat kan ik nu nog doen? want ik ben bang dat ik geen geld terug krijg aangezien ik met bonnen deels betaald heb. ik wil nu liever naar de andere blauwe concullega aangezien ik daar veel betere ervaring heb met retouren. mijn geduld is nu wel op en ik ga niet akkoord met nog een derde reparatie.

ik ben benieuwd naar jullie ervaring/kennis op dit gebied.
gr dedee