Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ri
Richard78 - 12-05-2022 14:06:43
Winkels & Webshops

Verzenden met DHL via Sendcloud

Hallo,

ik gebruik sendcloud als partner om pakketjes te versturen. ik heb een pakketje verstuurd naar het huisadres van een klant. klant heeft het pakketje niet ontvangen, en het pakketje is retour gestuurd. wat blijkt nu, dhl heeft hem bij een servicepunt afgeleverd en de klant niet op de hoogte gebracht. reactie van dhl was dat er geen emailadres op het verzendlabel stond, en dat ze daarom geen contact met de klant op konden nemen. op mijn reactie dat ze een briefje achter hadden moeten laten kreeg ik deze reactie:

"helaas is het altijd de verantwoordelijkheid van de geadresseerde dat op het moment dat zij een bestelling plaatsen welke is verzonden de zending in de gaten te houden ook via de tracking.
het is niet meer gebruikelijk dat er kaartjes in de brievenbus worden gedaan naar aanleiding van de milieu-eisen en de maatregelen die genomen worden door vervoerders hiermee".

dit lijkt me de grootste flauwekul die er is. ik verzend veel, en het is niet te geloven hoeveel er mis gaat. iedereen loopt voor zijn verantwoordelijkheid weg. dit geldt ook, zeker niet in de laatste plaats voor postnl. als verzender draai je altijd voor de kosten op. kan hier niet meer aandacht aan besteed worden? ik neem aan dat ik niet de enige ben die hier tegenaan loop.