Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

CJ74
CJ74 - 17-09-2022 14:48:59
Huishouden & Energie

Energieleverancier kan de slimme meter niet uitlezen

na een verstoring bij enexis is het niet meer mogelijk voor de leverancier om de slimme meter nog uit te lezen. dit is op zich niet zo'n probleem als je geen zonnepanelen hebt en niets terugleverd. echter heb ik wel zonne panelen. de verstoring duurt nu al 2 maanden en ik krijg niet de juiste factuur van de teuggeleverde energie. hierdoor heb ik nu een 'conflict' met de leverancier. enexis geeft aan dat het nog wel even kan duren voordat er een monteur langs komt personeelsgebrek (woord van de maand..:-) )  


 


het blijkt dat de historie van een slimme meter maar 40 dagen is, hierdoor kan de leverancier niet meer bepalen hoeveel er op een dag en welk tijdstip is teruggeleverd. zij geven aan dat ze dan een schatting doen met een linear bedrag. echter ik kan de gegevens wel aanleveren, omdat ik voorzien ben van een p1 monitor. 


 


mag een leverancier dit zomaar doen, terwijl ik wel de juiste gegevens aan kan leveren ?