Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

st
stanleyvc - 26-09-2022 09:59:29
Vrije tijd & Tuin

Hovenier die de klus afgeraffeld heeft

wij hebben onze achter tuin geheel laten renoveren. door een professioneel bedrijf. deze zou eerst in augustus starten, maar melde op een zondag in juli dat hij aankomende dinsdag wou gaan starten en dat hij donderdag klaar zou zijn. net voor zijn vakantie. het eerste contact liep heel goed, de offerte zag er keurig uit en hadden in de eerste instantie 100% vertrouwen in deze ondernemer. de eigenaar vind zichzelf een vakman en zoals hij zich beschrijft: "passie voor mooie tuinen en strakke bestrating". echter bij ons heeft deze er een puinhoop van gemaakt, de tuin is alles behalve mooi en de bestrating is alles behalve strak. er zitten grote kieren tussen de meeste opsluitbanden. tegels liggen scheef en wippen als je over een hoek loopt. de afwatering ’s goot zit aan de ene kant op de regenwater afvoer aangesloten en aan de andere zijde is een heel goot gat gemaakt, om een kabeltje door te voeren, dit gat is niet weer gedicht. verder is deze goot niet aangesloten met de bedoelde hulpstukken en ook is er geen eindplaatje gebruikt maar aan een opsluitband gekit. volgens de vakman moesten we de eerste drie weken het folie op de goot-deksels laten zitten en regelmatig de voegen met zand invegen wat we dus gedaan hebben, echter blijft het zand niet in de voegen zitten en blijken er achteraf grote holtes onder de stenen te zijn. na drie weken hebben we het bescherming ’s folie verwijderd en zagen we dat er deuken in de goot deksels zaten. uiteraard hebben we de punten bij de vakman bekend gemaakt, maar daar kwam geen reactie meer op. in de offerte werd duidelijk vermeld: “12 maanden garantie op geleverde diensten en producten”. maar de garantie was eigenlijk tot de volledige betaling binnen was en daarna kan de klant barsten. na de ingebrekestelling hebben wede volgende reactie gehad: “prima ik zie de gerechtelijke procedure wel tegemoet”.


nou deze gaat hij krijgen. in onze beleving is de klus gewoon afgeraffeld, nog even voor de vakantie een paar duizend euro verdienen. wat vinden jullie van deze houding en werkwijze.