Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ja
Jan Bartelds - 11-12-2022 17:23:56
Winkels & Webshops

Geen retourzending mogelijk na opening van seal verpakking

Via het internet heb ik bij derila een traagschuimkussen gekocht. dit kussen heb ontvangen via de post in een seal-,dus een vacuum verpakte zak, als verpakking. op de verpakking stond geen gebruiksaanwijzing of e.d. ik heb de sealverpakking geopend. in de bijgeleverde gebruiksaanwijzing (zat in de seal-verpakking !) stond vermeld dat ik nadat het uit de verpakking was gehaald 24 uur moest laten liggen om het zijn normale vorm terug te laten krijgen.
het kussen valt mij erg tegen, de maatvoering is kleiner dan ik had verwacht en de vorm valt ook tegen. ik heb om hygiënische redenen het kussen niet gebruikt. ik wil het kussen retourneren en mijn geld terug ontvangen. daarvoor moet ik een retourproces aanvragen. dit heb ik twee keer geprobeerd. nu blijkt dat ik hiervoor niet in aanmerking kom omdat ik het kussen uit de seal-verpakking heb gehaald. ik kan toch geen artikel beoordelen in een seal-verpakking !
help ! kan /mag dit zomaar? zijn er meer "klanten" die deze ervaring hebben ?

antwoord via de mail van derila
"bedankt voor het contact!
helaas, om de bestelling in aanmerking te laten komen voor een retourzending, moeten de artikelen zich in de originele staat van de fabrikant bevinden, met alle accessoires en intacte verpakking, en om hygiënische redenen ongebruikt zijn. aangezien niet aan deze voorwaarden is voldaan, kunnen we het retourproces op dit moment niet starten".