Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ge
Gert Blok - 15-01-2023 17:04:44
Elektronica & TV

Rookmelder problemen

Wij en zo te lezen op internet hebben vaak last van een nep brandalarm. de melder geeft zeker 1x per maand een valse melding.
de melder is nieuw met een long life accu, er zit geen stof in. op diverse plaatsen gehangen.
alle leveranciers zeggen hetzelfde, misschien stof, vochtig, een spinnetje, verkeerde plaats, warmte, kou, enz, enz.
met al deze beperkingen is er geen kans om een klacht in te dienen omdat op iedere plek waar je de melder wilt hangen wel een probleem geeft. wij willen graag een rookmelder die werkt in een camper, echter daar heb je te maken met dakluiken, temperatuurschommelingen, vocht, te dicht op de wand, te dicht bij de deur, enz, enz.
ik zie met de nieuwe wetgeving en verplichting van rookmelders dan ook het volgende gebeuren (vooral omdat internet volstaat met vragen en klachten over rookmelders) dat ouderen straks op een keukenstoel staan om de rookmelder te resetten, schoon te blazen, of op een andere plaats proberen te hangen met alle risico's van dien. ook zal na een aantal keer wakker geschrokken te zijn na een vals alarm, de batterij verwijderd worden.
als er zoveel klachten zijn en het is een verplichting om rookmelders aan te schaffen, waarom is er geen centraal klachten meldpunt bij de overheid? men kan ook zeggen dat een rookmelder totaal verkeerd gefabriceert is en niet geschikt is voor een standaard woning, of camper.