Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

go
goud20 - 19-01-2023 10:12:18
Computers & Telefonie

Ik sta machteloos tegenover bol.com terwijl ik meen gelijk te hebben

In mei 2022 heb ik een samsung galaxy z flip3 via bol.com besteld en op 27-05-2022 ontvangen. op 05-12-2022 heb ik de telefoon ter reparatie aangeboden omdat het scherm niet meer reageert vanwege twee zwarte/grijze strepen midden in het scherm waar de telefoon buigt.

bol.com zou het product naar een geautoriseerde reparatieservice verstuurd hebben en mij een terugkoppeling gegeven dat deze niet onder de garantievoorwaarden valt zonder erbij te vermelden hoe men tot deze conclusie is gekomen. enige wat ik kreeg waren drie opties: telefoon laten repareren, telefoon afstaan of telefoon terugsturen zonder reparatie.
op aandringen is mij per mail toelichting en een foto toegestuurd waarop duidelijk op de foto is aangegeven door de reparateur waarrom de schade niet onder de garantievoorwaarden, dit was niet de reden waarom ik de telefoon ter reparatie had aangeboden want de telefoon deed het prima met de aangegeven punt door de reparateur. op dezelfde foto ziet men heel duidelijk de breuk in het midden, precies waar de telefoon buigt, de rede waardoor het scherm niet meer reageert en mijn reden om telefoon ter reparatie aan te bieden. het kleine deukje links boven in de hoek van de telefoon, zoals bol.com het beschrijft, zou de reden zijn dat het scherm stuk is maar het is niet verklaarbaar dat dit de schade midden in het scherm heeft veroorzaakt. kleine deukje zit al sinds de eerste maand dat de telefoon in mijn bezit is. nogmaals, het in een zeer klein deukje. je ziet het niet eens tenzij men heel erg goed ernaar kijkt (zie foto).
ik heb bol.com meerdere mails gestuurd en aangegeven waarom ik het niet eens ben en waarom ik vind dat de schade weldegelijk onder de garantievoorwaarden valt. ook heb ik aangegeven dat ik duidelijk kan bewijzen met beeldmateriaal dat de oorzaak niet het kleine deukje is maar de schade midden in het scherm. aangeboden om dit samen op een professionele manier op te lossen zodat iedereen tevreden is maar bol.com weigert en geeft aan dat ik mij maar bij samsung reparatieservice moet melden terwijl ik het toestel bij hen heb gekocht.

ondertussen zijn wij al drie weken verder en heeft bol.com iedere keer een andere reden gegeven waarom het niet onder de garantie valt: eerste was het kleine deukje links boven in de hoek daarna waren het gebruikerssporen rondom het scherm, drukschade en als laatste gevolgen van stootschade/valschade.

ook aan bol.com gevraagd mij te informeren welke rechten ik nog meer heb maar een duidelijk antwoord blijft uit. gevraagd hoe ik klacht kan indienen en dan verwacht je een klachtenprocedure te mogen ontvangen, het antwoord was heel kort: stuur maar een brief naar volgende adres.

het gaat hier om een telefoon van €929. ik heb het gevoel dat ik niet serieus word genomen en dat bol.com onder de garantievoorwaarde uit probeert te komen terwijl het heel duidelijk is wat de oorzaak is waarom het scherm het niet doet.

ik sta nu machteloos tegen bol.com omdat men telefonisch je te woordt staat maar niet naar je luistert en per mail kom je er niet, ook al geef je aan dat je het kan bewijzen.

onderstussen heeft bol.com telefoon ongerepareerd aan mij geretouneerd terwijl ik heb aangegeven een klachtenprocedure te willen starten. of het verstandig is of niet maar ik heb het pakketje geweigerd omdat ik dan helemaal machteloos sta aangezien de telefoon dan geretouneerd is en bol.com mij volledig heeft afgewezen.

wie kan mij hiermee helpen of mij een advies geven wat ik nu moet doen?