Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

MariannePouwe
MariannePouwe - 07-04-2023 23:39:28
Huishouden & Energie

Evides

Ieder jaar sluiten we de buitenkraan voor de winter af en noteren dan de meterstand. toen we 2 weken geleden de kraan weer aansloten, schrok ik me rot we hadden in 4 maanden meer dan 200m3 water verbruikt. door omstandigheden was ik het grootste gedeelte van die tijd ook de enigste bewoner van ons huis. het verbruik is de laatste jaren hooguit 100m3 op jaarbasis. dus contact opgenomen met evides maar die blijven doodleuk volhouden dat een meter alleen stil kan staan of terug kan lopen ( dus alleen kapot  kan zijn in hun nadeel). sinds ik het hoge verbruik heb geconstateerd kijk ik met regelmaat op de meter en heb nu hooguit 4m3 gebruikt. evides blijft maar volhouden dat we een lekkage moeten hebben, maar hoe kan het verbruik dan nu normaal zijn en waar is die 200000 liter dan gebleven, kelder is droog en water komt ook niet uit de muren. word langzamerhand moedeloos van de machtspositie en monopolie positie dat een bedrijf als evides heeft. oja, ik kan voor ruim 260 euro de meter laten ijken, maar is die meter volgens de ijking goed, dan kan ik die kosten ook betalen. ik vind dat dus een moeilijke want de laatste 2 weken lijkt de meter normaal te functioneren en dan denk ik dat komen die kosten sowieso op mijn rekening en komen de totale kosten op een 500euro.
mijn vraag zijn er meer mensen die in deze situatie zitten of dit meegemaakt hebben?