Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

He
Henk en Karin - 24-06-2023 14:34:06
Geldzaken & Recht

Pakket wordt niet geleverd door PostNL

Klacht
• 3 juni 2023 koop ik via marktplaats een beveiligingscamera t.w.v. € 200,00. ik wil risico’s vermijden, daarom maak ik gebruik van kopers bescherming en de keuze om het pakket via postnl te laten leveren.
kopers bescherming houdt in dat als een pakket niet geleverd wordt de betaling niet plaatsvindt naar de verkoper. na 7 dagen wordt bij van uitblijven van bericht de betaling alsnog overgemaakt. 
• het pakket is door de verkoper afgegeven bij postnl ik kreeg in de postnl app bericht dat het pakket 3 juni om 12.46 in ontvangen door postnl.
• bericht in de postnl app dat het pakket 6 juni geleverd zou worden (halve vrije dag opgenomen), maar helaas geen levering. wel een wijziging in de leverdatum, dit zou nu 7 juni worden. (wederom een halve vrije dag genomen) maar het mag u duidelijk zijn dat er niet geleverd is. de reden hiervoor was de grote drukte. 
• mede gelet op de kopers bescherming heb ik telefonisch contact (tel.088.8681023) opgenomen met de vraag wanneer ik het pakket zou ontvangen. ik heb hier het antwoord gekregen dat door de drukte e.e.a. vertraagd was, maar ik zou het pakket zeker zaterdag 10 juni 2023 ontvangen. (ik heb van dit gesprek een opname gemaakt, dit heb ik overigens bij aanvang gesprek aangegeven) bij het aangaan van het gesprek werd mij vertelt dat postnl ook opnames maakt voor training- en controle doeleinden. dus dit gesprek moet ook bij postnl aanwezig zijn.
• tot mijn “verdriet” werd zaterdag 10 juni 2023 geen pakket geleverd. ik heb direct geprobeerd om gebruik te maken van de kopers bescherming, maar ik was te laat. de 7 dagen termijn was al verlopen. 
• tot en met heden heb ik het pakket niet mogen ontvangen.
• ik heb contact opgenomen met de klantenservice voor een zoekopdracht naar het pakket, maar dit gaf nul op rekest met een mooie standaard verklaring. het pakket blijkt weg te zijn. (?)
ik ben van mening dat door aanwijsbaar en door data ondersteunende verwijtbare fouten van uw medewerkers in nu geen pakket heb mogen ontvangen. daarnaast heb ik door de onjuiste informatie van uw medewerkers niet de juiste conclusies kunnen trekken en hierop anticiperen, met als resultaat dat ik nu een somma van € 217.35 armer ben.

gewenste oplossing
het liefste wil ik mijn pakket ontvangen. maar als het echt weg is,. ( hoe kan dit dan, worden de ingenomen pakketten gestolen of vernietigd ?) dan wil ik graag gecompenseerd worden de waarde van het product en de kosten. duidelijk is dat er verwijtbare fouten zijn gemaakt.