Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

kr
krbb66 - 18-07-2023 20:59:12
Winkels & Webshops

Abonnement opzeggen wegens verhuizing naar het buitenland

Ik heb een kappersabonnement afgesloten in febr 2023, dit loopt voor 12 maanden.
wegens verhuizing naar het buitenland wil ik dit abonnement nu opzeggen, maar dat word door de kapper niet geaccepteerd, domweg omdat het een jaar abonnement is.
in de voorwaarden staat niets over een verhuizing of andere voorwaarden waaronder het abonnement opgezegd kan worden , laat staan verhuizing naar het buitenland.
het is in mijn ogen onlogisch en onjuist van de kapper om toch te verlangen het abonnement door te betalen, dit zijn onvoorziene omstandigheden, op alle regeltjes en gewoontes zijn uitzonderingen natuurlijk.
alle andere instanties zien in dat verhuizing naar het buitenland het logischer wijze onmogelijk maakt gebruik te blijven maken van de diensten via het abonnement, dus is het niet reeel om voor niet geleverde diensten toch doorbetaald te krijgen.
wat is mijn recht in deze?
anko geeft alleen maar aan naar de geschillen comissie te stappen, dat is toch absurd en buiten alle redelijkheid voor een kappersabonnement ?