Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Pauline L
Pauline L - 06-08-2023 13:14:14
Winkels & Webshops

VidaXL klacht

vidaxl

14 juni 2023: een klacht ingediend bij vidaxl over een teunmeubel van extreem lage kwaliteit, waarbij ik mij beroep op de wettelijke garantietermijn van 2 jaar en een volledige terugbetaling van €450 aangevraagd. ik heb aangeboden het product terug te sturen. het meubel heeft niet eens het tweede seizoen gehaald namelijk. keurig en respectvol uitgelegd dat de gekochte materialen van slechte kwaliteit blijken waardoor ze reeds defect zijn. we hebben goede zorg gedragen voor de tuinmeubelen dus daar kan het niet aan liggen. het hout trekt krom en splijt. we mogen betere kwaliteit verwachten en ik verwacht dat een product langer dan één zomer mee kan. we zijn genoodzaakt deze materialen weg te gooien. ik heb zoals gevraagd foto’s bijgeleverd van de problemen.

16 juni 2023: reactie van vidaxl waar ze een terugbetaling van €50 aanbieden of een vervanging van onderdelen.

17 juni 2023: ik mail vidaxl een nette uitgebreide mail waarin ik hun bereidheid om tot een passende oplossing benoem te waarderen, maar ook onderbouwd uitleg waarom de voorgestelde opties niet in overeenstemming zijn met mijn rechten als consument. ik leg uit waarom ik van mening ben dat een volledige terugbetaling gerechtvaardigd is.

20 juni 2023: een reactie vidaxl dat de situatie is doorgezet naar een leidinggevende en er een een terugkoppeling zal komen.

22 juni 2023: nog een mail een vidaxl met de vraag waarom zij een jaar hebben moeten wachten op een terugkoppeling na mijn eerste schademelding.

22 juni 2023: ik mail dat ik niet begrijp wat ze bedoelen en dat ik eerder eens een melding over een eettafel heb gedaan (vanuit de zelfde order, maar een ander product, van overigens even slechte kwaliteit- die brak vrijwel meteen doormidden), maar dat dat niet is waar mijn recente mails over gaan.

23 juni 2023: mail van vidaxl waarin ze aangeven dat mijn mail gaat over de vijfdelige loungeset en dat ze vorig jaar voor het laatst contact hebben gehad en dat er een terugbetaling is verwerkt. ze zeggen zich af te vragen wat de reden is dat ik een jaar later opnieuw contact opneem over hetzelfde probleen. (ik vraag me inmiddels af of ze mijn vorige mail überhaupt gelezen hebben, of dat ze dit expres doen in de hoop dat ik afhaak).

23 juni 2023: ik leg wederom uit dat ze in hun systeem én eerdere mailwisselingen kunnen zien dat er in 2022 contact is geweest over een ander product en niet over de loungeset. ik geef aan dat hun vraag en conclusie incorrect en irrelevant zijn. ik verzoek ze met klem om op mij verzoek uit mijn mail van 17 juni 2023 te reageren en aan de volledige terugbetaling te voldoen.

27 juni 2023: reactie vidaxl dat ze de situatie aan de desbetreffende afdeling hebben voorgelegd en mij hier later verder over zullen informeren.

23 juli 2033: geen reactie, dus ik mail vidaxl dat we inmiddels een maand verder zijn en ik nog steeds geen terugkoppeling heb ontvangen. ik verzoek met klem om mij binnen 5 werkdagen van een terugkoppeling te voorzien en dat ik er vanuit ga dat ze aan mijn verzoek tot terugbetaling zullen voldoen.

24 juli 2023: reactie vidaxl dat ze mijn mail hebben doorgestuurd naar de escalatieafdeling, aangezien zij het beste team zouden zijn om mij verder te helpen. ze zeggen dat ik binnen 3 werkdagen van ze zal horen.

25 juli 2023: ik mail vidaxl dat het inmiddels 6 weken geleden is dat ik mijn klacht heb ingediend en dit verzoek heb ingediend. ik geef aan te verwachten en erop te vertrouwen dat ze mijn verzoek deze week nog zullen bevestigen en een retournering binnen uiterlijk 10 werkdagen zullen voltooien.

25 juli 2023: vidaxl geeft aan opnieuw contact te hebben opgenomen met de betreffende afdeling en dat ze zullen terugkoppelen.

6 augustus 2023: vandaag ben ik er klaar mee en dien ik deze klacht in. bijna twee maanden na indienen van mijn klacht en van het kastje naar de muur te worden gestuurd, ben ik ervan overtuigd dat ik bedonderd word. vidaxl levert bewust producten van de laagste kwaliteit, voor toch aanzienlijke prijzen. vervolgens als ze beseffen dat een consument in diens recht staat, proberen ze je net zolang van het kastje naar de muur te sturen totdat je opgeeft. ik ben netjes gebleven en heb alles respectvol meermaals geprobeerd toe te lichten, maar helaas zonder resultaat. het is niet normaal om 2 maanden te moeten wachten nog steeds niet te worden geholpen. inmiddels ben ik ervan overtuigd geraakt dat dit hun verdienmodel is en het domweg criminele praktijken zijn. we zouden hier als consument tegen bescherm moeten worden, wat een vreselijk traject.

wat een vreselijk bedrijf!

ik heb inmiddels klachten gemeld bij klacht.nl, klachtencompas.nl en contact opgenomen met de consuwijzer.nl, het loket van acm. hier zal ik vidaxl zo over mailen. wat kan ik verder nog doen?