Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ba
Bas_J - 23-09-2023 23:34:29
Computers & Telefonie

Laptop dood

Beste kassa,

mijn lenovo laptop (ideapad 5) heb ik eind juni 2020 aangeschaft voor een kleine 700 euro, een flink bedrag. daarvan mag je uitgaan dat hij met gemak 5 jaar mee gaat. 2 weken terug toonde hij kuren op het scherm en reageerde hij helemaal niet meer. om die reden naar de verkoper gegaan (mediamarkt) die hem ter reparatie opgestuurd hebben naar lenovo. vandaag kon ik hem weer ophalen! echter, bij mijn laptop zat een brief van de officiele lenovo reparateur met het volgende bericht:
"helaas is het toestel te oud en kan niet meer worden gerepareerd. we kunnen er geen reserveonderdelen meer voor krijgen." 
hiervan viel mijn mond open van verbazing! hoe kan een laptop van 3 jaar niet meer gerepareerd worden!? altijd rustig mee omgegaan en enkel af en toe voor thuis gebruikt.

ik wil heel graag stappen ondernemen om een deel van mijn geld terug te krijgen voor deze dure aankoop. wat zijn mijn rechten als consument en hoe kan ik dit het beste aanpakken? wie kan ik het beste aanschrijven als lenovo niet mee wil werken?

ik hoor het graag van jullie!

met vriendelijke groet,
bas jonkers