Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Stef Rigaux
Stef Rigaux - 07-10-2023 17:05:42
Huishouden & Energie

Loodgieter factureert 1427,80 Euro voor reparatie PVC buis (1,5 uur bezig).

ik (alleen staande vrouw van eind vijftig) bel een loodgieters platform vanwege een waarschijnlijke lekkage in een afvoerbuis in de kruipruimte. ik geef duidelijk aan, heeft geen haast, kan wachten. "oh, maar we sturen iemand langs vanmiddag. ". zij sturen mij "blue loodgieters" ( kvk 63380250 ) langs. de man komt en gaat aan de slag.hij gaat de kruipruimte en ziet inderdaad een lek in een pvc afvoerbuis, na 15 minuten. vervolgens gaat hij naar de bouwmarkt en herstelt (hoop ik nu) de buis. om 16:00 uur binnen en om 17:45 weer weg. 
hij maakt ter plekke een factuur en verzoekt mij onmiddelijk af te rekenen. ik schrik me helemaal te pletter, sta perplex, maar maak wel het bedrag over. ik voel me helemaal niet prettig bij deze man. 
1427,80 euro. 490 euro aan arbeids loon : hij is 1,5 uur geweest, en factureert 3 uur. voor de "lekdetectie" rekent hij 490 euro op de factuur. 
ik durf hier niet tegen in te gaan, ik ben alleen in huis en maak het bedrag over, beseffende dat ik heel erg wordt afgezet op dit ogenblik. ik ben ook de rest van de middag helemaal van mijn stuk. 
wat kan ik hiertegen beginnen? 
op internet heb ik nadien recensies gezocht over dit bedrijf, ook bekend al b.w.a. sam (brandwerende afdichting) waar ik dezelfde soort reviews lees.


[edit bijlage - redactie]