Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Li
Lizz1965 - 04-01-2024 13:34:33
Huishouden & Energie

Ik ben zonder mijn toestemming overgezet naar Innova Energie

Tot mijn verrassing kreeg ik van mijn leverancier vattenfall een mail eind december, dat ze het spijtig vonden dat ik een andere leverancier had gevonden. aangezien ik nooit een andercontract had getekend, noch mondeling had toegezegd, belde ik vattenfall. ze konden op dat moment niet zien wie mij 'overgenomen' had en zouden dat uitzoeken, maar we zaten natuurlijk ook met de feestdagen, dus dat duurde even. gisteren bleek dat het innova energie (den haag) was. je kunt als consument niets doen tegen zo'n onrechtmatige en ongewilde overzetting en dat vind ik bizar. ik heb onmiddellijk getracht contact te zoeken met innova, maar na meerdere pogingen (ook vandaag) om ze telefonisch aan te lijn te krijgen, ze een mail te hebben gestuurd (tweemaal) en uiteindelijk een aangetekende brief en een herroepingsformulier, weet ik dat ik ze niet te pakken ga krijgen. vattenfall liet weten dat dit een bekend probleem is, en dat dit feitelijk een criminele activiteit is. als consument kost het je enorm veel tijd dit te trachten terug te draaien. wie innova googlet ziet dat er niet direct een telefoonnummer is, en dat ze uiteindelijk op hun site wel een nummer hebben (waar je dus alleen maar in de wacht staat). zoek je verder dan kom je erachter dat het een bedrijf is dat alleen maar ondersteunt wordt door een (externe?) backoffice. ik heb nooit een contractvoorstel van dit bedrijf gezien, noch iets getekend, en het kost me enorm veel tijd om dit recht te zetten. misschien iets voor kassa om aandacht aan te besteden? want wie dit bedrijf googlet, ziet dat het klachten regent...