Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Su
Suzanne Bak - 26-01-2024 21:22:20
Garantie & Verzekeringen

Defect Miele wasmachine binnen drie maanden, garantie?

Ik heb in oktober 2023 een miele wasmachine aangeschaft van maarliefst 1334,95 euro. nu is binnen drie maanden al het manchet (rubberen ring) gescheurd. ik heb dit defect aangemeld bij de verkopende partij (bemmel & kroon witgoed) ervan uitgaande dat dit onder de garantie zou vallen, aangezien het defect al binnen drie maanden na aanschaf is ontstaan. bemmel & kroon hebben toen aangegeven dat ze het defect zouden aanmelden bij miele en dat miele met mij contact zou opnemen. dit is ook gebeurd en er is telefonisch enkel besproken welke datum mij uit zou komen voor de reparatie. pas toen de miele monteur binnen was werd mij verteld dat er kosten aan de reparatie zijn verbonden (voorrijkosten, uurloon etc), van maarliefst 156,82 euro. aangezien de monteur al binnen was en ik al een lekkage had i.v.m. het gescheurde manchet heb ik de reparatie laten uitvoeren, maar ik vind dit niet terecht. ten eerste omdat bij normaal gebruik een manchet niet al binnen drie maanden hoort te scheuren en dit naar mijn mening onder de wettelijke garantie valt. ten tweede is het sowieso niet netjes dat mij vooraf niet is verteld dat men hiervoor kosten in rekening zou brengen. 

zoals u zult begrijpen ben ik niet blij met deze dure miele die mij tot op heden enkel ellende heeft veroorzaakt en ben ik zeker niet tevreden over de 'service' die miele heeft geleverd, want daar betaal je dus uiteindelijk zelf voor. zo robuust en klantvriendelijk blijkt miele dus niet te zijn.

meer mensen met slechte ervaringen met een miele? en nog tips hoe dit verder juridisch aan te vliegen bij miele/verkoper bemmel & kroon?