Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Vl

Advies gevraagd: te hoge factuur koppeling CV met vloerverwarming

koppelen vloerverwarming aan cv

voor de gehele vloer heb ik in juni 2023 offertes aangevraagd bij 3 bedrijven. van een van hen, bedrijf x kreeg ik pas na 2,5 maanden (tussendoor 2 keer geinformeerd wanneer ik deze kon verwachten)een offerte. ik  ben toen verder gegaan met bedrijf vloerverwarming omdat ik dacht dat bedrijf x geen belangstelling had. het koppelen van de vloerverwarming aan de cv heb ik wel afgesproken met bedrijf x. dit omdat zij de cv eerder geleverd hadden. van bedrijf x kreeg ik de offerte voor het koppelen van de cv van intergaz aan de vloerverwarming, kosten daarvan zouden 585,- euro zijn.


inmiddels heb ik facturen van bedrijf x voor de bedragen van  1446,13 en 69,83(kosten van fabrikant intergaz die er uiteindelijk aan te pas moest komen). de 14,5 uren ad. 940,62 van de monteur (8 uur is wat nodig was) plus de 69,83 zijn niet eerlijk, zie mijn verhaal hieronder. daarnaast had ik extra kosten voor het extra bezoek van de leverancier van de vloerverwarming, die heb ik zelf gefinancierd.
de stagiair/werknemer van bedrijf x is een jonge monteur, heeft bijna een mbo diploma, maar heeft nog niet alle werkervaring voor vloerverwarming.

14 september 2023

8 uur, de monteur komt. wil direct weer vertrekken omdat hij niet weet waar de buizen gekoppeld moeten worden. uiteindelijk gaat de monteur aan het werk. radiatoren in de kamer en gang verwijderen en afdoppen. het monteren van de koperen buizen tussen de vloerverwarming en de cv leiding lukt de hele middag niet. er komt telkens lekkage. het lukt pas eind vd middag.

vanaf 16 oktober
is door kouder weer, te merken dat de vloerverwarming niet werkt. bedrijf x lukt het niet de vloerverwarming ad praat te krijgen.

19 en 20 oktober
ik bel bedrijf vloerverwarming. zij denken dat de leidingen van aan- en afvoer warm water misschien verwisseld zijn.


ik vraag de manager van bedrijf x om een meer ervaren monteur. hij wil graag dat zijn monteurs de karweien afmaken. de monteur komt. het wordt vreselijk warm in de gang. de vloer in de kamer wordt niet warm. ‘s avonds is het zo warm in de gang dat ik de stekker uit de vloerverwarming haal. later blijkt dat de beveiliging niet op de vloerverwarming was aangebracht (bij te heet slaat deze af).

26 oktober
omdat bedrijf x zegt dat zij niet verantwoordelijk zijn of de verwarming het doet, vraag ik bedrijf vloerverwarming of zij me verder kunnen helpen. bedrijf vloerverwarming stuurt  een monteur. de vloerverwarming is goed. het staat allemaal klaar maar de verwarming doet het niet.
de monteur vloerverwarming herstelt ook even de beveiliging van de vloerverwarming zodat deze niet oververhit kan worden.


de monteur van bedrijf x komt diverse keren. het lukt nog steeds niet.
hij vervangt de thermosstaat. dit helpt niet. dan denkt hij dat de leiding die naar de thermosstaat gaat (van zolder tot kamer) kapot is. dan denkt hij dat het ook nog de printplaat kan zijn. ook duur. maar ik heb nog garantie.
bij het weggaan zegt hij ‘ik ben bang dat ik iets kapotgemaakt heb’.


de manager van bedrijf x stuurt een monteur van de fabrikant intergaz langs.
de monteur van intergaz is 5 minuten binnen geweest. hij zag direct dat er iets (printplaat?) los zat waardoor er geen seintje naar de thermosstaat ging en de verwarming dus niet aansloeg. volgens de monteur van intergaz was dit veroorzaakt omdat iemand in de cv-kast had gewerkt en dit daardoor los was gaan zitten.
ik heb inmiddels zoveel stress dat ik die niet meer kan loslaten.


bespreekpunten:
- van bedrijf x kreeg ik de facturen voor het koppelen van de vloerverwarming aan de cv. deze facturen zijn oneerlijk gezien, zie verhaal hierboven, wat er gebeurt is. ik wil graag een gesprek met de manager om een oplossing te vinden. ondertussen betaal ik 8 januari 2024 een deel van de 1e factuur, 1000,- euro. de tweede factuur betreft de monteur van intergaz. die laatste factuur betaal ik niet omdat het een fout van de monteur van bedrijf x was dat de vloerverwarming niet werkte.
- ik wil graag een gedetailleerde uitsplitsing van de kosten. welke werkuren zijn op welke data geschreven. het is ook oneerlijk om mij alle loonkosten in rekening te brengen.


 


kan iemand mij nog verder adviseren?