Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

MA
MARIELLELEBEL - 10-02-2024 15:11:19
Geldzaken & Recht

Zijn deze prijzen van een electro technisch bureau binnen de norm

vorige week stelde de service monteur van siemens vast  dat er geen aarding in de keuken aanwezig was.


aangezien ik het geen prettig idee vond en ik snel dit euvel verholpen wou hebben zocht ik een bedrijf die mij hierin zou kunnen helpen.


 


ik kwam online een bedrijf tegen met goede reviews en zij reageerde snel .ik kon dan ook binnen een week een afspraak maken om mijn aarding te controleren.


op 7 februari 2024 kwam de monteur en heeft 3 uur gewerkt.
hij heeft van alles gecontroleerd ; zoals de stoppenkast verbindingen, aardkabels,meterkast  etc.


 


de monteur was naar mijn inziens deskundig. ik was zeer opgelucht dat alles was opgelost tot zover was ik zeer tevreden.


na het digitaal opstellen van de gedane werkzaamheden door de monteur heb ik dit ondertekend. hier stonden geen bedragen benoemd. 


zeer tevreden tot nu toe, totdat de werkopdracht kwam met een bedrag van €550,-


 


wat mij zeer verbaasde was dat mijn handtekening die ik bij de monteur digitaal heb gezet zonder bedrag nu onder deze werkopdracht stond.


ik was verbaasd over deze hoge prijs en besefte me dat ik van te voren een prijs had moeten afspreken. (stom)


 


toen kwam de  factuur via de mail en bij 550€ kwam nog eens de btw.
totale: €665,50
de rekening was niet gespecificeerd er stond alleen 
electroservice bestaandeinstallatie.
na een verzoek deze rekening te specificeren kreeg ik volgend antwoord:


een halve dag storingsservice.
nog een verzoek gedaan omdat ik met deze specificatie niets kon aanvangen.
toen kreeg ik dit als antwoord:
bestaande meterkast controle €350 exl btw
aarding meting en service €150 exl btw
voorrij €50 exl btw
bekabeling aanpassen €50 exl btw
storingskosten toeslag €50 exl btw


ik vraag me af of deze prijzen binnen de normen zijn.
zou iemand mij hier opheldering over kunnen geven?