Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ma
Mark Jeronimus - 26-02-2024 16:02:40
Geldzaken & Recht

iLost raakt spullen in tas kwijt

ik heb onlangs een tas verloren op de bus. op de pagina van connexxion heb ik een link gevonden voor verloren/gevonden voorwerpen, deze linkt door naar ilost. ik kon geen enkele andere mogelijkheid vinden om contact met connexxion op te nemen over verloren voorwerpen.

na wat onderzoek op internet blijkt ilost een internationaal platform te zijn waar allerlei bedrijven hun gevonden voorwerpen op kunnen plaatsen.

bij ilost heb ik mijn tas teruggevonden. na beschrijven van veborgen kenmerken kon ik de tas laten opsturen naar mijn huis. ik kreeg tegelijkertijd een email met een link om een recentie voor ilost achter te laten.

na ontvangst van mijn tas kwam ik er achter dat twee voorwerpen ontbreken. mijn tas zat behoorlijk vol, en één van de missende voorwerpen lag helemaal op de bodem. dit zijn niet de duurste of interressantste voorwerpen, welke een vinder er uit zou willen stelen. in mijn tas zaten voorwerpen die duurder/interresanter zijn voor een vinder om te stelen, voorwerpen welke ik wél terugvond in mijn tas. ook: als een vinder het geweten mist om iets van de bodem te stelen (maar niet iets duurders bovenop), zou deze dan niet de hele tas meenemen?

na contact opnemen met ilost, kreeg ik enkel te horen dat ik een "grove beschuldiging" maak en ze dat niet accepteren, en da ik zélf beter op mijn spullen moet letten.

nu wil ik een negatieve recentie acterlaten met eerdergenoemde email. deze link is "verlopen". het zou inderdaad zo kunnen zijn, omdat de link al 4(!) dagen oud is (zo lang duurde het opsturen, ontvangen, en er zat nog een weekend tussen), maar ik vind het frappant dat ik vlak na een negatief, doodlopend, gesprek met ilost geen recentie meer kan achterlaten!

ik vind het tevens onacceptabel dat ilost hier een soort monopoliepositie heeft voor verloren voorwerpen. als je de service van telfort niet goed vind kan je toch ook naar kpn gaan, en als vamos me belazert kan ik toch ook naar bol.com? het is niet alsof mijn tas bij ilost ligt, die lag bij een depot van connexxion. ilost bied uitsluitend een web service om bedrijven zoals connexxion wat (ontwikkel)werk uit handen te nemen. mag zo'n monopolie zomaar?

dus ik geef mijn beklaag over ilost, en ben benieuwd of er anderen zijn met soortgelijke ervaringen. tevens ben ik benieuwd of ik nog wat kan doen om ilost te overtuigen dat de schuld waarschijnlijk bij hen ligt en dat ze onderzoek moeten doen?