Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ni
Niet-op-vakantie - 02-05-2024 11:05:44
Vakantie & Reizen

Mag corendon dit zomaar doen?

goedemiddag,

op 30 april boekten wij een last minute bij corendon. we kozen een rondreis spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf eindhoven. geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (logies) over 10 dagen, dachten wij. met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bedrag van 972 euro voor twee personen.

die heb ik op 30 april savonds overgemaakt. er volgde een mail 'uw reis is betaald, we gaan het regelen,' en de volgende dag, 1 mei om 10.00 een mail: reissom voldaan, hier is uw factuur (wederom 972 euro) we kregen een mail met vluchtgegevens, hotelvouchers, telefoonnummers, waar en wanneer we ons moeten melden.

gisteren (nog steeds 1 mei) ineens een telefoontje: corendon.
'er is een fout gemaakt met je vakantie, jammer maar helaas, je moet 600 euro bijbetalen en anders ga je niet.' de zeer onvriendelijke meneer aan de telefoon maakte duidelijk dat er maar twee keuzes waren: annuleren of 600 euro bijbetalen.

corendon verwijst naar de anvr regels artikel 4.4 dat ze 'hun aanbieding mogen herroepen binnen 24 uur', ik heb die regels gelezen en daarin staat 'met opgaaf van reden.' hun reden is: we hebben een fout gemaakt.
dit valt m.i. niet onder een 'kennelijke vergissing' (wat een reden zou zijn om de vakantie niet te hoeven leveren) want 446 euro is wat ons betreft een aannemelijke prijs voor een last minute met alleen logies.

als wij niet voor vanmiddag 17 uur onze vakantie annuleren of de 600 euro betalen, gaan ze er van uit dat we het eens zijn met de nieuwe prijs. ik heb gevraagd of ze ons een beter aanbod kunnen doen, ons evt tegemoet kunnen komen omdat het niet onze fout is, maar zowel via chat als telefoon als facebookchat krijgen we copy paste antwoorden: wij beroepen ons... blabla, binnen 24 uur, blabla.

misschien mag dit zomaar en heeft corendon gelijk, maar ik heb geen verstand van recht en ik zou graag willen weten óf we rechten hebben in dit geval, en of dit mag, en of we als we niet voor 17u vanavond reageren vastzitten aan die 600 euro extra als we niet annuleren. negen dagen is erg kort dag om nog stappen te kunnen ondernemen, maar als dat kan, zou ik wel willen weten hoe.