Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Da
DarshanJSB - 05-05-2024 10:06:27
Vakantie & Reizen

Compensatie voor een non EU vlucht

Op 19 april 2024, om 15:40 (japanse tijd) zou ik in het vliegtuig stappen van haneda airport naar guangzhou airport om daar mijn directe vlucht om op 20 april 08:00 (nl tijd) aan te komen in amsterdam, deze vluchten werden gedaan door china southern airlines (csa).
 
vanaf haneda airport waren de vertragingen al begonnen, 3x vertraagd (19:00, 22:40 en 01:00) waardoor ik uiteindelijk op 20 april om 01:00 vertrok naar guangzhou airport, waardoor ik mijn aansluitende vlucht naar amsterdam heb moeten missen.
aangekomen bij guangzhou airport heb ik ongeveer 8 uur lang in de rij moeten staan bij de 'international transit' balie (itb), vragen wat mijn opties waren om z.s.m. weer in nederland te komen, uiteindelijk kreeg ik de optie om de eerstvolgende vlucht naar londen heathrow te nemen om daar over te stappen op een vliegtuig naar amsterdam. deze optie heb ik geaccepteerd en de vlucht werd omgeboekt.
na nader inspectie van de vliegtijden van guangzhou naar londen en londen naar amsterdam, werd mij duidelijk dat ik dan ook nog in londen zou moeten overnachten, ook over de overnachting heb ik geen informatie mogen ontvangen.
zit ik eenmaal in het vliegtuig naar londen heathrow, duurt het nog 5 of 6 uur op guangzhou airport voordat we richting de rijbaan gaan om te vertrekken, het vliegtuig stond zo goed als klaar om te vertrekken en op het laatste moment besloten de piloten het vliegtuig om te keren terug naar de terminal van guangzhou.
onderweg terug naar de terminal heb ik meerdere vliegtuigen alsnog zien vertrekken en aankomen.
eenmaal terug bij de terminal, ga ik op zoek naar een balie van china southern airlines (csa), om informatie in te winnen betreffende compensatie voor eten/drinken en evt accommodatie, word ik straalhard genegeerd en gaan de werkers van csa verder met hun werk en laten iedereen in het duister. hierdoor heb ik na enige moeite betreffende betalingen doen met mijn bankpas, het toch voor elkaar kunnen krijgen om op eigen kosten iets te eten en drinken te kunnen kopen op het vliegveld.
na enige tijd op guangzhou te hebben gelopen, komt er iemand van itb naar mij toe en verteld mij dat ik weer overgeboekt kan worden voor een directe vlucht naar amsterdam, ik gaf aan dat ik dit wel zou accepteren zolang dat vliegtuig dan daadwerkelijk zou vertrekken naar de bestemming, de itb medewerker belde toen z'n supervisor en heb ik hetzelfde verteld. beide waren redelijk vaag over de hele situatie, ik was moe en chagrijnig als de pest, dus heb ik gezegd "fuck it, prima! ik ben moe, gefrustreerd, niemand van csa geeft ook maar een hint van informatie over iets, ik wil weg hier!".
uiteindelijk stapte ik in het vliegtuig naar amsterdam en ben ik dan eindelijk, alwel bijna 24 uur later dan oorspronkelijk de planning was, aangekomen in amsterdam.

nu heb ik dit verhaal meerdere keren uitgelegd via email naar csa en uit hun antwoorden blijkt dat ze mijn verhaal voor minder dan de helft hebben gelezen, ze hebben het alleen over de vlucht van haneda naar guangzhou, over de vluchten 'gemiste transit guangzhou naar amsterdam' en guangzhou naar londen werd niets gezegd.
ik heb ook zitten zoeken voor instanties zoals aviclaim en airhelp, maar die kunnen niets voor mij betekenen aangezien al mijn vluchten werden behandeld door een non eu vluchtvaartmaatschappij. ook heb ik een mail hierover gestuurd vaan de website waar ik mijn vliegtickets heb geboekt, maar die hebben nog niet gereageerd.
ook ben ik terug naar schiphol gegaan, op zoek naar de balie van csa, maar die is daar niet te vinden.

via hier wil ik om hulp en informatie vragen, over hoe ik deze situatie kan oplossen.
ik ben bijna 24 uur later aangekomen dan origineel geplanned en ik kom er zelf niet uit, weet iemand die mijn verhaal heeft gelezen wat ik kan doen? ik hoor het graag.