Antwoorden gegeven door: abnamro
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Apr 25, 2024 om 09:45Overschrijvingsfomulier fraude
Beste PETERI,
Wat vervelend om te horen dat een overschijvingsformulier vermoedelijk is aangepast waardoor er zo'n hoog bedrag van de rekening is afgeschreven.
Om na te gaan wat wij hierin voor jullie kunnen betekeken, nemen we graag telefonisch contact met jullie op. Bent u officieel gemachtigd op de rekening? Dan kunnen wij hierover met u in gesprek. Als u niet officieel gemachtigd bent, dan kunnen we dit alleen met de betreffende rekeninghouder bespreken. We kunnen hierover telefonisch contact opnemen met de rekeninghouder, waarbij het uiteraard mogelijk is dat u deze persoon bijstaat.
Omdat we afraden telefoonnummers via openbare kanalen door te geven, wil ik u vragen ons het telefoonnummer in een bericht te sturen via Facebook Messenger (privébericht) of Twitter DM. Geef daarbij aan dat u een bericht stuurt n.a.v. onze reactie op Kassa en wanneer jullie bereikbaar zijn.
Met vriendelijke groet,
Elvira
ABN AMRO Webcare
-
Jun 1, 2023 om 09:41Woeker rente compensatie advies
Beste heer Visser,
Wanneer u het idee heeft dat de compensatie in uw situatie te laag uitvalt, kunt u contact met ons opnemen via 088 – 226 26 09. Onze afdeling die gaat over de compensatieregeling kan u meer informatie en uitleg geven over het persoonlijke aanbod dat u heeft gehad.
Wellicht voor u ook fijn om na te lezen hoe onze berekening tot stand komt. Informatie over de berekening en alle overige informatie vindt u op https://www.abnamro.nl/nl/prive/lenen/compensatieregeling/uitleg.html en https://www.abnamro.nl/compensatie
Met vriendelijke groet,
Elvira
ABN AMRO Webcare
-
May 17, 2023 om 19:46Kan je bij contact loos betalen 2 verschillende van 2 verschillende banken gebr?
Beste Super CC,
Andere leden op dit forum hebben het ook al aangegeven; het is inderdaad mogelijk om met zowel met ING als ABN AMRO bankpas gebruik te maken van het Contactloos Betalen.
De banken bieden hun eigen diensten aan. Dit houdt ook in dat wanneer iets bij de ene bank wel lukt en bij de andere niet, dit niet komt doordat u bij één van de twee banken er al gebruik van maakt.
Er kunnen in uw situatie verschillende redenen zijn dat het Contactloos Betalen op uw pas van ING niet werkt. Bijvoorbeeld omdat u nog een betaalpas heeft zonder deze functionaliteit. Ook kan het zijn dat de NFC chip van de pas beschadigd is, waardoor het signaal om contactloos te betalen niet goed doorkomt.
Wanneer u contact opneemt met ING, kunnen zij u helpen om een pas aan te vragen welke geschikt is voor Contactloos Betalen.
Met vriendelijke groet,
Elvira
ABN AMRO Webcare
-
Dec 6, 2021 om 10:59Geld zoek bij bank
Beste Brigitte64,
Logisch dat u baalt dat u nog steeds niet weet wat er met de overboeking gebeurd is.
U geeft aan dat er inmiddels een onderzoek gestart is naar de overboeking. Uiteraard is het streven om u hier snel een inhoudelijke reactie op te geven. In sommige situaties nemen we ook contact op met de ontvangende bank (Rabobank). Hier zijn binnen beide banken speciale afdelingen voor ingericht om de communicatie zo goed mogelijk te laten plaatsvinden. Wanneer contact met de andere bank noodzakelijk is, zorgt dit wel voor een langere afhandelingstijds wat betreft de terugkoppeling aan de klant.
Het is natuurlijk altijd mogelijk om tussentijds de status van de navraag bij ons op te vragen. Door in te loggen op het Internet Bankieren via onze website en vervolgens een chat te starten op www.abnamro.nl/chat kan de medewerker uw klantgegevens raadplegen en de status nakijken.
Met vriendelijke groet,
Elvira
ABN AMRO Webcare
-
Dec 2, 2021 om 15:23Wanneer gaat ABN beginnen de teveel rente terug te geven?
Goedemiddag heer/mevrouw,
Heeft u vanaf 1 januari 2008 gebruik gemaakt van een doorlopend consumptief krediet met variabele rente? Dan krijgt u mogelijk compensatie. Klanten die in aanmerking komen, krijgen van ons automatisch bericht. U hoeft geen contact met ons op te nemen. Bent u geen klant meer? Dan verwachten we dat u zich halverwege 2022 kunt aanmelden voor de compensatieregeling.
Zie onze pagina voor alle informatie en schrijf u in voor ons e-mail updates.
Met vriendelijke groet,
Bas
ABN AMRO Webcare
-
May 31, 2021 om 10:12Ik ben in het bezit van USA cheque en kan deze niet bij de ABNAMRO innen. Kunt u
Beste mevrouw Yanez,
Logisch dat u benieuwd bent wat u kunt doen om de cheque alsnog te kunnen innen.
Wij raden aan om met de partij van wie u de cheque heeft ontvangen te overleggen. U kunt hen aangeven dat de bank geen cheques meer aanneemt en vragen of zij het bedrag digitaal kunnen overboeken. Hiervoor kunt u de brief gebruiken welke u onderaan de pagina vindt van https://www.abnamro.nl/nl/zakelijk/producten/betalen/bankcheques/stoppen-met-cheques.html
Met vriendelijke groet,
Elvira
ABN AMRO Webcare
-
Feb 19, 2021 om 16:24Mag dit zomaar? ABNGoedemiddag heer/mevrouw,
Ik snap dat je graag wilt weten waarom jouw rekening is beëindigd door ons.
Via het forum kan ik niet inzien wat hier de reden voor is.
Ik raad je aan om contact met ons hierover op te nemen zodat mijn collega's jou hierover uitleg kunnen geven.
Dit kan via: 088 - 226 26 11 (maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 20.00 uur.)
Met vriendelijke groet,
Bas
ABN AMRO Webcare
-
Jan 27, 2021 om 10:58Opheffen bankrekening
Beste Robert C,
Wat onhandig dat het overboeken van het saldo en het opheffen van de rekening zo moeizaam verloopt.
Een rekening kan bij ons op meerdere manieren beëindigd worden.
De snelste en makkelijkste manier is wanneer mevrouw dit via het Internetbankieren kan doen met haar pas en een e.dentifier (zie ook de informatie op onze site: http://abn.com/2HGhtYW)
Wanneer het niet mogelijk is om de rekening online te beëindigen, dan kunnen klanten uit het buitenland hiervoor contact opnemen met onze afdeling International Clients. Zij zijn zowel via de mail (international.clients@nl.abnamro.com) als telefonisch (+31 (0)20 343 40 02) bereikbaar.
Ik hoop dat mevrouw met deze informatie verder komt en dat de rekening zo snel mogelijk alsnog beëindigd kan worden.
Met vriendelijke groet,
Rob
ABN AMRO Webcare
-
Jan 20, 2021 om 13:28€ 1000 muntgeld kwijt omdat het apparaat veranderd was bij ABN AMRO
Beste Myrthe,
Het is begrijpelijk dat u baalt van de ontstane situatie en ik snap dat u graag een oplossing wilt voor uw vader. Als u het niet eens bent met het antwoord dat zowel u als uw vader hebben gehad, kan uw vader telefonisch (0900-0024) een officiële klacht indienen.
Onze klachtenafdeling zoekt uit wat er concreet gebeurt is en zal hierover een uitspraak doen. Mocht er een afwijzing komen en uw vader is het daar niet mee eens, dan kan hij bij onze afdeling Klachtenmanagement in beroep gaan. Hij vraagt dan om de klacht opnieuw te beoordelen. Deze brief kan opgestuurd worden naar:
ABN AMRO Bank N.V.
Afd. Klachtenmanagement (HQ1125)
Postbus 283
1000 EA Amsterdam
De afdeling Klachtenmanagement onderzoekt en beoordeeld de reactie die u vader op de klacht heeft gehad en geeft uw vader hier een terugkoppeling op.
Met vriendelijke groet,
Elvira
ABN AMRO Webcare -
Aug 8, 2019 om 11:44Hypotheekrente ABNAMROBeste Rik,
Goede en terechte vraag die je hier stelt. Erg jammer om te lezen dat je ouders jaren een hogere rente hebben betaald dan ze waarschijnlijk zouden hoeven.
Ik heb je vraag voorgelegd aan één van onze hypotheekadviseurs en er is geen informatieplicht voor de hypotheekverstrekker naar de klant toe. Hierdoor kan de rente ook niet met terugwerkende kracht worden gewijzigd.
Je ouders kunnen contact opnemen met onze afdeling Hypotheken om de situatie door een hypotheekadviseur te laten nakijken. Mijn collega's zijn bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 21:00 uur en zaterdag van 9:00 tot 17:30 uur op 0900-9210 (gebruikelijke belkosten).
Ik hoop je hiermee voldoende geinformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Eva
ABN AMRO Webcare