jo
door johannes19852 Nov 26, 2021 om 13:51
Geldzaken & recht

Wanneer gaat ABN beginnen de teveel rente terug te geven?

Ik heb al vanaf 2003 tot 2020 teveel aan rente betaald bij de ABN.Er was sprake van dat het in Oktober zou beginnen.Het is nu bijna 2 maanden later.Is er iemand die wel wat gehoord heeft van de ABN?

1569 5 Rapporteer

marita5
door marita5 - Nov 26, 2021 om 13:59
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Johannes19852 ,

Veelgestelde vragen ,

Wanneer krijg ik bericht van de bank ?

ABN Amro handelt de compensatie af per kredietvorm.

Klanten met een Flexibel Krediet krijgen bericht tussen oktober 2021 en maart 2022. Bij de overige kredietvormen is dat uiterlijk september 2022.

Oud-klanten kunnen zich halverwege 2022 pas aanmelden en moeten dus langer wachten.

Voor verdere informatie , klik op de rode regels .

https://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/compensatieregeling-abn-amro

https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2021/akkoord-compensatieregeling-om-te-hoge-rentes-abn-amro

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/te-veel-kredietrente-betaalt-laat-het-er-niet-bij-zitten

jo
door johannes19852 Nov 27, 2021 om 18:56
2 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb een flexibel krediet (€25.000)in 2003 afgesloten.Waarom vanaf 2008 en niet vanaf 2003?

ti
door tilpend Nov 27, 2021 om 19:46
134 Antwoorden / 0 Vragen

Omdat pas in 2008 de marktrente begon te dalen als gevolg van de financiële crisis. Dus toen had ook de door u betaalde rente moeten dalen maar dat deed die niet. In de periode 2003 tot 2008 heeft u dus niet teveel betaald en valt er dus niets te compenseren.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 26, 2021 om 15:14
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Aanvullend op de al gegeven info: stel uw vraag ook bij https://www.claimservice.nl/claims/kredietclaim/ , de gratis service van de consumentenbond. Als u de link aanklikt ziet u dat men er mee actief is (indien u dat nog niet zou weten).

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 26, 2021 om 15:58
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Uit de gedeelde link:

De compensatieregeling van ABN Amro betreft de periode vanaf 2008 en geldt ook voor klanten van kredietverlener Alfam en klanten met kredieten van creditcardverstrekker ICS. Die klanten gaat ABN Amro zelf benaderen. Voor eind volgend jaar verwacht de bank hen allemaal een vergoeding te hebben betaald.

https://www.accountant.nl/nieuws/2021/9/abn-amro-compenseert-klanten-die-te-veel-rente-betaalden/#

abnamro
door abnamro - Dec 2, 2021 om 15:23
142 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemiddag heer/mevrouw,

Heeft u vanaf 1 januari 2008 gebruik gemaakt van een doorlopend consumptief krediet met variabele rente? Dan krijgt u mogelijk compensatie. Klanten die in aanmerking komen, krijgen van ons automatisch bericht. U hoeft geen contact met ons op te nemen. Bent u geen klant meer? Dan verwachten we dat u zich halverwege 2022 kunt aanmelden voor de compensatieregeling.

Zie onze pagina voor alle informatie en schrijf u in voor ons e-mail updates.

Compensatieregeling

Met vriendelijke groet,

Bas

ABN AMRO Webcare