Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: awalop
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Feb 11, 2011 om 11:05Levering en leggen uitgesteld door RoobolOverigens was de fout onstaan doordat de vloer bij Robool in het systeem "op voorraad" stond, maar in het magazijn op bleek te zijn...
-
Feb 11, 2011 om 11:04Levering en leggen uitgesteld door RoobolAls het gaat om een rolgordijntje is 4 dagen redelijk, als je het hebt over een vloer waarvoor je je hele woonkamer, keuken, hal voor leeg moet halen, de kinderen elders voor moet onderbrengen en andere dingen voor moet regelen vind ik het aan de krappe kant. Het zijn overigens maar 2 werkdagen (vrijdag/maandag). Dus erg weinig tijd om bv. de bestelde meubels af te bestellen of later te laten leveren.
Maar dat is mijn mening... zeker als je nagaat dat de vloer al op 6 januari besteld is door ons(en dus besteld had kunnen/moeten worden door Roobol).
Inmiddels heb ik Roobol net aan de lijn gehad naar aanleiding van een klachtenmail naar het hoofdkantoor. Ze gaan vandaag zelf de vloer ophalen bij de leverancier en komen toch maandag leggen.
Jammer dat ze dit niet in eerste instantie bedacht hadden, gelukkig dat het toch nog op deze manier wordt opgelost. -
Aug 16, 2010 om 13:27Eigen pasfoto's maken met je digitale cameraHet is onzin dat je zelf geen pasfoto's zou mogen maken, zolang die foto's maar voldoen aan de eisen die gesteld worden maakt het niets uit of ze worden gemaakt door "de vakfotograaf" een automaat in de hal van het gemeentehuis of dat je ze zelf gemaakt hebt.
Ik heb voor mijn beide kinderen zelf de pasfoto's gemaakt nadat de pasfoto's die we door een fotograaf hadden laten maken waren afgekeurd en ik geen zin had om weer met 2 kleine kinderen de stad in te gaan.
Beide door mij zelf gemaakte foto's en bewerkt via de website Photo4Id zijn gewoon geaccepteerd en staan nu op de ID kaarten van de kinderen.
Kosten via de website zijn v.a. 1,95. Je krijgt ze dan via de mail en kan ze zelf uitprinten (ik heb dit gedaan met een inktjetprinter van HP), geen probleem.
De foto's heb ik nog op mijn computer staan, dus zolang ze lijkend zijn kan ik ze uitprinten. -
Aug 16, 2010 om 11:13mobiele telefoonterreurZie hier !
-
Jul 23, 2010 om 16:19Recht op garantie, maar bedrijf reageert niet (Raku Dakkapellen)En toen opeens, ging de telefoon... Met honderd maal excuses voor het niet reageren op al mijn mailtjes....
De rede van het niet reageren op mijn mailtjes was een interne reorganisatie waarbij mijn mailtjes van bureau naar bureau verschoven zijn..... het zal allemaal wel... Het toeval wil wel dat het telefoontje net op het moment komt dat ik mijn 2e aangetekende brief de deur uit gedaan heb en op het punt stond een afspraak te maken met het Juridisch Loket.
Binnen 2 uur stond monteur 1 op de stoep, monteur 2 kwam niet veel later daarna. De veren van de rolluik waren los geschoten aan de bovenkant. De boel zit nu weer zo in elkaar dat alles weer werkt, alleen zijn er een paar lamellen beschadigd bij het opnieuw erop zetten van de veren, daar komen ze nog een keertje voor terug..... We zijn benieuwd Dat zal nog wel een tijdje duren gok ik, maar dit keer niet vanwege een interne reorganisatie binnen Raku, maar gewoon vanwege de bouwvak... -
Jul 20, 2010 om 07:12Hoe filmpjes te versturen?Youtube is wel het meest makkelijk omdat deze site bij de meeste mensen wel bekend is.
Je moet dan wel eerst een account aanmaken op Youtube: klik hier.
Als je dat gedaan hebt, zie je bovenaan de pagina, naast zoeken en bladeren ook uploaden staan, daar klik je op en daarna op video uploaden.
Je kan nu het filmpje opzoeken op je hardeschijf.
Hoe zet je een filmpje op de harde schijf van je computer?
Of de camera met het bijgeleverde snoertje op de pc aansluiten, of het geheugenkaartje uit de camera in de kaartlezer van de pc stoppen.
Je zal buiten je foto's (jpg bestanden) ook een ander soort bestand tegen komen (.avi, .mpeg, .mov), dat zijn je filmpjes.
Succes met het uitproberen, als je nog vragen zijn dan moet je ze maar (liefst zo specifiek mogelijk) stellen... -
Jul 19, 2010 om 14:27Recht op garantie, maar bedrijf reageert niet (Raku Dakkapellen)Die brief is al een week of 3 de deur uit gegaan, geen reactie op gehad...
Nu kan ik wel een ander bedrijf laten komen, maar ik neem aan dat ik dat bedrag dan eerst moet voorschieten en een schade claim moet gaan indienen bij Raku, maar als die net zo snel zijn met handelen als dat ze hun mailtjes beantwoorden, dan kan ik wel eens heel lang op m'n geld moeten wachten.
Ik heb inmiddels voor de 2e keer advies gevraagd bij de consumentenbond, ik hoop dat ze me kunnen vertellen hoe ik het gebrek op hun kosten door een ander kan laten herstellen. -
Jul 19, 2010 om 14:00Recht op garantie, maar bedrijf reageert niet (Raku Dakkapellen)Klopt, al 2 keer dit webformulier ingevuld, maar geen reactie.
Ik heb het inmiddels geprobeerd via info@raku.nl / info@vandamendekoning.nl (onder deze naam produceren ze kunsstof kozijnen), bkik@raku.nl (mail adres van de mevrouw waar ik voor en tijdens de plaatsing contact mee gehad heb), goes@raku.nl (een filiaal in Goes).
Ook heeft iemand van de firma Alluma (de leverancier van de rolluiken) contact opgenomen met Raku, met de vraag of ze contact met mij wilde opnemen.
Raku denkt blijkbaar dat klachten vanzelf oplossen als je ze maar lang genoeg negeert. -
Jul 19, 2010 om 13:52Recht op garantie, maar bedrijf reageert niet (Raku Dakkapellen)Ze zijn niet met vakantie, ik krijg netjes leesbevestigingen van mijn mailtjes, ik hoop ook binnenkort een keer tijd te hebben om langs te rijden, al ben ik bang dat het dan hetzelfde gaat als via de telefoon...
We zullen het noteren, we gaan het nakijken, werkzaamheden inplannen, we bellen u terug....
Ander probleem is dat mijn vrouw en ik beide werken en we 2 kleine kinderen hebben en met de beperkte openingstijden van de showroom (alleen overdag tot 16:30 uur en op zaterdag ochtend) is het voor ons ook lastig om "eventjes" langs te gaan.
Montage is prima verlopen, het regende alleen nogal, dus er is wat waterschade ontstaan... Uiteindelijk is dat wel netjes door de verzekering van Raku vergoed (al wilde ze in eerste instantie dat ik het bij m'n eigen verzekering ging claimen omdat ze vonden dat hun niets te verwijten viel).