Levering en leggen uitgesteld door Roobol
Op 6 januari van dit jaar hebben we een parket vloer besteld bij Roobol, op deze dag zijn er 2 afspraken gemaakt, ééntje betrof een meetafspraak en de 2e was de lever en leg datum. De vloer zou door Roobol worden gelegd.
Roobol zou de vloer leveren en leggen op 14 februari. Omdat de vloer gelegd moet worden over de hele begane grond van de woning waar we al in wonen (is dus geen sprake van een verhuizing), de vloer leeg moet zijn voor het leggen en we de eerste 24 uur niet over de vloer mogen lopen (we hebben 2 kleine kinderen), was het voor ons een heel geregel. Een aantal oude meubels zijn inmiddels naar de vuilstort gebracht, nieuwe meubels zijn besteld en worden woensdag 16 februari afgeleverd.
Ikzelf heb een vrije dag opgenomen op mijn werk en voor onze jongste zoon hebben we een extra dag kinderopvrang geregeld, welke we zelf moeten betalen.
Gistermiddag 10 februari om 16:00 uur ging de telefoon en melde een verkooper van Roobol doodleuk dat het leggen van de vloer niet kon doorgaan omdat de vloer niet op voorraad was en ze de vloer pas over zo'n 1 1/2 week binnen kregen. De eerst volgende dag dat ze zouden kunnen komen leggen zou 24 februari zijn.
Omdat we niet mobiel kunnen pinnen bij Roobol hadden we net gisterochtend het rest bedrag overgemaakt aan Roobol. Een totaal bedrag van bijna € 3500,- !
Buiten dat het natuurlijk niet van goede service betaamd en er zelfs door de verkooper geen excuses af kon, vraag ik me ook af of een leverancier dit zomaar kan doen?
Op onze factuur staat: "Wijziging van de afgesproken leverdatum is alleen mogelijk indien dit minimaal 5 werkdagen voor de afgesproken datum wordt doorgegeven" m.a.w. als ik 2 werkdagen van te voren de datum zou verzetten moet ik de ingeplande tijdseenheden betalen met een minimum van € 60,- ,
Kan ik de hele order nu annuleren en mijn geld terug eisen?
Is de firma Roobol mij compensatie verschuldigd ?
Robool heeft u vier dagen van te voren in kennis gesteld dat de vloer niet geleverd kan worden, dat is natuurlijk heel vervelend, maar wel mogelijk.
Voorwaarde CBW:
Bij overschrijding van de vermoedelijke levertijd wordt de ondernemer een nadere termijn
gegund om alsnog te leveren. Deze nadere termijn is gelijk aan de oorspronkelijke vermoedelijke
levertijd met een maximum van een maand. Indien de ondernemer alsnog binnen deze
nadere termijn levert, zal een eventuele prijsverhoging binnen deze termijn niet worden doorberekend.
Bij overschrijding van deze nadere termijn dan wel van de vast overeengekomen levertijd heeft
de afnemer het recht de overeenkomst zonder ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst te
ontbinden en/of schadevergoeding te verlangen.
Ze kunnen het in uw geval dus nog ongeveer 1 maand rekken voordat de vloer geleverd wordt.
Verder staat er in artikel 6, punt 5:
Bij een overeenkomst met een consument is de ondernemer gehouden die schade te vergoeden
die in een zodanig verband met de overschrijding staat, dat zij haar mede gezien de aard van de
aansprakelijkheid en de aard van de schade kan worden toegerekend
U zult dus zeer goed moeten onderbouwen welke schade u heeft ondervonden wil u iets kunnen claimen!
Daarnaast moet ik zeggen dat ik 4 dagen van te voren een redelijke termijn vind, maar dat is persoonlijk!
Daarnaast nog even, u kunt de aankoop ontbinden indien zij na deze maand alsnog niet geleverd hebben.
Als het gaat om een rolgordijntje is 4 dagen redelijk, als je het hebt over een vloer waarvoor je je hele woonkamer, keuken, hal voor leeg moet halen, de kinderen elders voor moet onderbrengen en andere dingen voor moet regelen vind ik het aan de krappe kant. Het zijn overigens maar 2 werkdagen (vrijdag/maandag). Dus erg weinig tijd om bv. de bestelde meubels af te bestellen of later te laten leveren.
Maar dat is mijn mening... zeker als je nagaat dat de vloer al op 6 januari besteld is door ons(en dus besteld had kunnen/moeten worden door Roobol).
Inmiddels heb ik Roobol net aan de lijn gehad naar aanleiding van een klachtenmail naar het hoofdkantoor. Ze gaan vandaag zelf de vloer ophalen bij de leverancier en komen toch maandag leggen.
Jammer dat ze dit niet in eerste instantie bedacht hadden, gelukkig dat het toch nog op deze manier wordt opgelost.
Overigens was de fout onstaan doordat de vloer bij Robool in het systeem "op voorraad" stond, maar in het magazijn op bleek te zijn...
Hallo,
Fijn dat het opgelost is.
Maar ............ daarom begrijp ik dus niet waarom u hier toch de vraag gesteld heeft.
U had al een klacht bij Roobol ingediend?
U wist het antwoord nog niet?
Waarom niet [even] gewacht op Roobol?
Afijn, de firma heeft goed op uw klacht gereageerd.
Vertel dat dan ook aub verder.
Dat is wel zo fijn voor Roobol.
Fijn weekend, poltol
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer