aw
door awalop Feb 11, 2011 om 09:14
Huishouden & energie

Levering en leggen uitgesteld door Roobol

Op 6 januari van dit jaar hebben we een parket vloer besteld bij Roobol, op deze dag zijn er 2 afspraken gemaakt, ééntje betrof een meetafspraak en de 2e was de lever en leg datum. De vloer zou door Roobol worden gelegd.

Roobol zou de vloer leveren en leggen op 14 februari. Omdat de vloer gelegd moet worden over de hele begane grond van de woning waar we al in wonen (is dus geen sprake van een verhuizing), de vloer leeg moet zijn voor het leggen en we de eerste 24 uur niet over de vloer mogen lopen (we hebben 2 kleine kinderen), was het voor ons een heel geregel. Een aantal oude meubels zijn inmiddels naar de vuilstort gebracht, nieuwe meubels zijn besteld en worden woensdag 16 februari afgeleverd.
Ikzelf heb een vrije dag opgenomen op mijn werk en voor onze jongste zoon hebben we een extra dag kinderopvrang geregeld, welke we zelf moeten betalen.

Gistermiddag 10 februari om 16:00 uur ging de telefoon en melde een verkooper van Roobol doodleuk dat het leggen van de vloer niet kon doorgaan omdat de vloer niet op voorraad was en ze de vloer pas over zo'n 1 1/2 week binnen kregen. De eerst volgende dag dat ze zouden kunnen komen leggen zou 24 februari zijn.

Omdat we niet mobiel kunnen pinnen bij Roobol hadden we net gisterochtend het rest bedrag overgemaakt aan Roobol. Een totaal bedrag van bijna € 3500,- !

Buiten dat het natuurlijk niet van goede service betaamd en er zelfs door de verkooper geen excuses af kon, vraag ik me ook af of een leverancier dit zomaar kan doen?

Op onze factuur staat: "Wijziging van de afgesproken leverdatum is alleen mogelijk indien dit minimaal 5 werkdagen voor de afgesproken datum wordt doorgegeven" m.a.w. als ik 2 werkdagen van te voren de datum zou verzetten moet ik de ingeplande tijdseenheden betalen met een minimum van € 60,- ,

Kan ik de hele order nu annuleren en mijn geld terug eisen?

Is de firma Roobol mij compensatie verschuldigd ?

4222 6 Rapporteer

pino123
door pino123 - Feb 11, 2011 om 10:59
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Robool heeft u vier dagen van te voren in kennis gesteld dat de vloer niet geleverd kan worden, dat is natuurlijk heel vervelend, maar wel mogelijk.

Voorwaarde CBW:

Bij overschrijding van de vermoedelijke levertijd wordt de ondernemer een nadere termijn
gegund om alsnog te leveren. Deze nadere termijn is gelijk aan de oorspronkelijke vermoedelijke
levertijd met een maximum van een maand. Indien de ondernemer alsnog binnen deze
nadere termijn levert, zal een eventuele prijsverhoging binnen deze termijn niet worden doorberekend.
Bij overschrijding van deze nadere termijn dan wel van de vast overeengekomen levertijd heeft
de afnemer het recht de overeenkomst zonder ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst te
ontbinden en/of schadevergoeding te verlangen.

Ze kunnen het in uw geval dus nog ongeveer 1 maand rekken voordat de vloer geleverd wordt.

Verder staat er in artikel 6, punt 5:

Bij een overeenkomst met een consument is de ondernemer gehouden die schade te vergoeden
die in een zodanig verband met de overschrijding staat, dat zij haar mede gezien de aard van de
aansprakelijkheid en de aard van de schade kan worden toegerekend

U zult dus zeer goed moeten onderbouwen welke schade u heeft ondervonden wil u iets kunnen claimen!

Daarnaast moet ik zeggen dat ik 4 dagen van te voren een redelijke termijn vind, maar dat is persoonlijk!

pino123
door pino123 - Feb 11, 2011 om 11:00
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Daarnaast nog even, u kunt de aankoop ontbinden indien zij na deze maand alsnog niet geleverd hebben.

aw
door awalop - Feb 11, 2011 om 11:04
9 Antwoorden / 2 Vragen

Als het gaat om een rolgordijntje is 4 dagen redelijk, als je het hebt over een vloer waarvoor je je hele woonkamer, keuken, hal voor leeg moet halen, de kinderen elders voor moet onderbrengen en andere dingen voor moet regelen vind ik het aan de krappe kant. Het zijn overigens maar 2 werkdagen (vrijdag/maandag). Dus erg weinig tijd om bv. de bestelde meubels af te bestellen of later te laten leveren.
Maar dat is mijn mening... zeker als je nagaat dat de vloer al op 6 januari besteld is door ons(en dus besteld had kunnen/moeten worden door Roobol).

Inmiddels heb ik Roobol net aan de lijn gehad naar aanleiding van een klachtenmail naar het hoofdkantoor. Ze gaan vandaag zelf de vloer ophalen bij de leverancier en komen toch maandag leggen.

Jammer dat ze dit niet in eerste instantie bedacht hadden, gelukkig dat het toch nog op deze manier wordt opgelost.

aw
door awalop - Feb 11, 2011 om 11:05
9 Antwoorden / 2 Vragen

Overigens was de fout onstaan doordat de vloer bij Robool in het systeem "op voorraad" stond, maar in het magazijn op bleek te zijn...

pino123
door pino123 - Feb 11, 2011 om 11:44
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Dank voor het terugmelden en veel plezier en woongenot van de nieuwe vloer!

poltol
door poltol - Feb 11, 2011 om 15:20
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Fijn dat het opgelost is.
Maar ............ daarom begrijp ik dus niet waarom u hier toch de vraag gesteld heeft.

U had al een klacht bij Roobol ingediend?
U wist het antwoord nog niet?
Waarom niet [even] gewacht op Roobol?

Afijn, de firma heeft goed op uw klacht gereageerd.
Vertel dat dan ook aub verder.
Dat is wel zo fijn voor Roobol.

Fijn weekend, poltol