aw
door awalop Jul 19, 2010 om 13:03
Geldzaken & recht

Recht op garantie, maar bedrijf reageert niet (Raku Dakkapellen)

In februari van dit jaar hebben we een dakkapel van Raku dakkapellen besteld, deze is geleverd met een rolluik met 2 aparte motoren. Nu werkt van 1 van de 2 delen de aandrijving niet meer, het rolluik is na ongeveer een maand stuk gegaan.

De rolluiken zijn van Alluma en zij bieden 5 jaar garantie op de rolluiken en de electr. aandrijving, maar daarvoor moet ik wel bij Raku zijn en dat bedrijf reageert niet.

In maart/april enkele telefoontjes gepleegd, maar dan krijg je standaard antwoorden als: we gaan het voor u uitzoeken, we noteren het en geven het door en we bellen u terug.

Dat terug bellen gebeurd niet, ook op een aantal mailtjes wordt niet gereageerd en zelfs op een aangetekende brief reageert Raku Dakkapellen uit Zwijndrecht niet.

Welke stappen kan ik nu nog ondernemen ?

4208 9 Rapporteer

poltol
door poltol - Jul 19, 2010 om 13:46
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Misschien is het slimmer om eens eventjes naar het adres van deze fijne dakkapellenboer te rijden.
Ik zag trouwens op uw weblog dat de montage ook niet echt lekker verlopen is.
Mogelijk zijn ze met vacantie, of erger van deze aardbodem verdwenen.
Toch zult u bij hun moeten zijn om de garantie te claimen.

Succes, poltol

aw
door awalop - Jul 19, 2010 om 13:52
9 Antwoorden / 2 Vragen

Ze zijn niet met vakantie, ik krijg netjes leesbevestigingen van mijn mailtjes, ik hoop ook binnenkort een keer tijd te hebben om langs te rijden, al ben ik bang dat het dan hetzelfde gaat als via de telefoon...

We zullen het noteren, we gaan het nakijken, werkzaamheden inplannen, we bellen u terug....

Ander probleem is dat mijn vrouw en ik beide werken en we 2 kleine kinderen hebben en met de beperkte openingstijden van de showroom (alleen overdag tot 16:30 uur en op zaterdag ochtend) is het voor ons ook lastig om "eventjes" langs te gaan.

Montage is prima verlopen, het regende alleen nogal, dus er is wat waterschade ontstaan... Uiteindelijk is dat wel netjes door de verzekering van Raku vergoed (al wilde ze in eerste instantie dat ik het bij m'n eigen verzekering ging claimen omdat ze vonden dat hun niets te verwijten viel).

poltol
door poltol - Jul 19, 2010 om 13:55
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

RAKU, de eigenlijke bouwer/leverancier, kunt u ook op een andere manier benaderen.
RAKU

Vr.gr. poltol

aw
door awalop - Jul 19, 2010 om 14:00
9 Antwoorden / 2 Vragen

Klopt, al 2 keer dit webformulier ingevuld, maar geen reactie.

Ik heb het inmiddels geprobeerd via info@raku.nl / info@vandamendekoning.nl (onder deze naam produceren ze kunsstof kozijnen), bkik@raku.nl (mail adres van de mevrouw waar ik voor en tijdens de plaatsing contact mee gehad heb), goes@raku.nl (een filiaal in Goes).

Ook heeft iemand van de firma Alluma (de leverancier van de rolluiken) contact opgenomen met Raku, met de vraag of ze contact met mij wilde opnemen.

Raku denkt blijkbaar dat klachten vanzelf oplossen als je ze maar lang genoeg negeert.

poltol
door poltol - Jul 19, 2010 om 14:02
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Dan wens ik u bij deze veel uithoudingsvermogen en/of geduld.
Laat U hier aub nog eens horen hoe het afgehandeld is/wordt?

Vr.gr. poltol

marcel75
door marcel75 - Jul 19, 2010 om 14:23
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Je kunt nog een aangetekende brief sturen waarin je ze een termijn van bijvoorbeeld 2 weken stelt om het gebrek te verhelpen. Mochten ze niet binnen die termijn het gebrek verhelpen, dan kun je op hun kosten een ander het laten herstellen.

aw
door awalop - Jul 19, 2010 om 14:27
9 Antwoorden / 2 Vragen

Die brief is al een week of 3 de deur uit gegaan, geen reactie op gehad...

Nu kan ik wel een ander bedrijf laten komen, maar ik neem aan dat ik dat bedrag dan eerst moet voorschieten en een schade claim moet gaan indienen bij Raku, maar als die net zo snel zijn met handelen als dat ze hun mailtjes beantwoorden, dan kan ik wel eens heel lang op m'n geld moeten wachten.

Ik heb inmiddels voor de 2e keer advies gevraagd bij de consumentenbond, ik hoop dat ze me kunnen vertellen hoe ik het gebrek op hun kosten door een ander kan laten herstellen.

aw
door awalop - Jul 23, 2010 om 16:19
9 Antwoorden / 2 Vragen

En toen opeens, ging de telefoon... Met honderd maal excuses voor het niet reageren op al mijn mailtjes....

De rede van het niet reageren op mijn mailtjes was een interne reorganisatie waarbij mijn mailtjes van bureau naar bureau verschoven zijn..... het zal allemaal wel... Het toeval wil wel dat het telefoontje net op het moment komt dat ik mijn 2e aangetekende brief de deur uit gedaan heb en op het punt stond een afspraak te maken met het Juridisch Loket.

Binnen 2 uur stond monteur 1 op de stoep, monteur 2 kwam niet veel later daarna. De veren van de rolluik waren los geschoten aan de bovenkant. De boel zit nu weer zo in elkaar dat alles weer werkt, alleen zijn er een paar lamellen beschadigd bij het opnieuw erop zetten van de veren, daar komen ze nog een keertje voor terug..... We zijn benieuwd Dat zal nog wel een tijdje duren gok ik, maar dit keer niet vanwege een interne reorganisatie binnen Raku, maar gewoon vanwege de bouwvak...

poltol
door poltol - Jul 23, 2010 om 20:46
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Bedankt voor de terugkoppeling. Zouden meer vragenstellers moeten doen.

Vr.gr. poltol